بهترین گزینه برای تعامل با شهرداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است

اولین کارگاه آموزشی همیاران نوجوان 137 با معرفی اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پنج‌شنبه سوم بهمن‌ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی تالار قرآن همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در ابتدای این کارگاه دکتر خوشبخت رئیس سامانه خدمات‌رسانی ۱۳۷ شهرداری همدان ضمن تشکر و خوش‌آمدگویی به اعضای همیار شهروند، هدف از برگزاری این کارگاه را  آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان با خدمات این سامانه و مشارکت حداکثری همشهریان خصوصا کودکان و نوجوانان در مدیریت خدمات شهری برشمرد و گفت: اکثر قریب‌به‌اتفاق شهروندان با خدمات‌رسانی سامانه ۱۳۷ ناآشنا هستند ولی ما با آموزش کودکان و نوجوانان می‌توانیم همیار شهروندانی قوی آموزش دهیم که چشم بینای ما در شهرداری باشند و بسیار زیباست که این مسئولیت به دوش این نونهالان نهاده می‌شود.
وی هم‌چنین از تعامل و همکاری صمیمانه‌ی مدیرکل و همکاران کانون استان همدان قدردانی کرد و گفت: بهترین گزینه برای تعامل با شهرداری کانون پرورش فکری می‌باشد.
خوشبخت هم‌چنین اهداف سامانه‌ی ۱۳۷ را برای حاضران تشریح کرد و این سامانه را پل ارتباطی بین شهرداری و همشهریان دانست. در ادامه دکتر بهزاد تبار یکی از فعالان محیط‌زیست، اعضای همیار شهروند را چشم همشهریان برشمرد و خطاب به آن‌ها گفت: شما می‌توانید در هر کوچه و محله به عنوان یک دوربین باشید و مشکلات و معضلات را به گوش شهرداری برسانید.
وی هم‌چنین یادآور شد شما اولین گروهی هستید که به عنوان امدادگر، اگر حال شهرمان خوب نبود و زخمی شد به یاری‌اش بشتابید و یاری‌گر ما در شهرداری باشید.
بهزادتبار علت تشکیل سامانه ۱۳۷ را صرفه‌جویی در وقت و انرژی و هزینه برشمرد وگفت: این سامانه پل ارتباطی خوبی است که همشهریان می‌توانند از طریق پیامک، تماس، سایت اینترنتی و نرم‌افزار موبایلی ۱۳۷، مشکلات را به اطلاع شهرداری برسانند.
سپس زهره بهنام‌خو کارشناس ادبی و رابط این کارگاه، مراتب سپاس مدیرکل کانون را از شهرداری اعلام کرد و روند تشکیل این کارگاه را به سمع و نظر حاضران رساند.
وی سپس با قرائت شعری از سروده‌های خود در وصف همیار شهروندان کانون، تعداد آنها را ۱۳ نفر دختر و ۱۱ نفر پسر اعلام کرد که  تعداد ۵ نفر مربی‌مسئول آنها را در این کارگاه همراهی می‌کنند.
در پایان مهندس هاشمی از طرف مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری همدان ضمن معرفی خدمات این مدیریت، در رابطه با بحران‌های غیرمترقبه هم‌چون سیل، بارش برف و نحوه‌ی تاب‌آوری شهر در مواجهه با بحران‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان توضیحاتی ارائه کرد.
در پایان همه‌ی اعضای کارگاه با شعار«شهروند مشارکت‌جو/شهرداری پاسخگو» هم پیمان شدند که برای داشتن شهری آباد و بدون معضل، نهایت تلاش خود را بکار ببندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =