کد خبر: 295206
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
بازدید 1462
استقبال کودکان و نوجوانان از طرح کانون مدرسه در استان زنجان

همزمان با اجرای طرح کانون مدرسه در سرتاسر مراکز کانون، مربیان کانون پرورش فکری استان زنجان نیز با دعوت از دانش‌آموزان و حضور در مدارس در جهت بالا بردن اقبال عمومی آنها تلاش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان زنجان؛ همزمان با اجرای طرح کانون مدرسه در سرتاسر مراکز کانون، مربیان کانون پرورش فکری استان زنجان نیز با دعوت از دانش‌آموزان  و حضور در مدارس در جهت بالا بردن اقبال عمومی آنها تلاش می‌کند.

مرکز فرهنگی هنری شماره 2

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز کوی فرهنگ زنجان در اجرای طرح کانون -  مدرسه خود را با حضور 62 نفر از دانش آموزان کلاس دوم مدرسه شایستگان  اجرا کرد.

اهم فعالیت‌هایی که مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره دو برای دانش آموزان اجرا کردند معرفی کتاب، قصه‌گویی، سفالگری(ساخت شخصیتهای قصه)، اجرای نمایش با کمک شخصیتهای ساخته شده توسط اعضاء و بازی گروهی بود.

بر همین اساس مربیان مرکز شماره دو نیز  با حضور در مدرسه شقایق فعالیت‌های معرفی کتاب ادبی، کتابخوانی، معرفی اصول داستان نویسی، تمرین نوشتن با موضوع زنده شدن نقاشی آدم فضایی و خواندن آثار اعضاء را برای 30 نفر از دانش آموزان کلاس ششم اجرا کرد.

مرکز فرهنگی هنری آب‌بر

مرکز فرهنگی هنری آب بر با همکاری آموزش وپرورش شهرستان و مدرسه شهید نواب صفوی شهر آب‌بر" کارگاه خلاق کتابخوانی" را با شرکت ۲۵ نفر از دانش آموزان پایه چهارم برگزار کرد.

این کارگاه با هدف علاقمند نمودن اعضاء به کتابخوانی و توسعه فعالیت‌های کتابخوانی مرکز با اجرای فعالیت‌های خلاق، نمایش خلاق، نمایش عروسکی، کتابخوانی از زبان شخصیت‌های کتاب و... را برای دانش آموزان برگزار کرد.

کتابخانه سیار طارم

کتابخانه سیار روستایی طارم با حضور 30 نفر از اعضای نوجوان مدرسه شهید مصدقیان پور گیلوان فعالیت های معرفی شخصیت، قصه گویی، نمایش فیلم (مهمان غار) را اجرا کرد.

مرکز فرهنگی هنری سلطانیه

برگزاری طرح کانون مدرسه با حضور ۳۳ نفر از دانش آموزان مدرسه سروش، با اجرای برنامه هایی نظیر معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا و آموزش خوشنویسی و طراحی و معرفی کتاب با نام فرار شاه برگزار شد و در پایان نیز از دانش‌آموزانی که در خوشنویسی و طراحی استعدادی داشتند دعوت به عمل آمد تا هر چهارشنبه با مراجعه به کانون از کلاس آموزشی استفاده نمایند.  

مرکز فرهنگی هنری گرماب

برگزاری کارگاه بحث کتاب برای تعدادی از دانش آموزان کلاس سوم دبستان عصمت  به صورت گروهی آغاز شد در این کارگاه دانش آموزان با مطالعه 4کتاب با دو مرحله از مراحل بحث کتاب به صورت اصولی آشنا شدند و گروه‌ها با هم به بحث در مورد کتاب‌ها پرداختند.

برگزاری کارگاه بازی و سرگرمی با هدف آموزش کمک به یکدیگر با حضور در فضای شاد و مهیج با حضور ۲۴ نفر از دانش آموزان مدرسه عصمت از کلاس سوم برگزار شد.

  مرکز فرهنگی‌هنری ابهر

طرح  کانون مدرسه با حضور ۳۰ نفر از دانش آموزان پایه چهارم دبستان مائده با اجرای برنامه‌های معرفی کتاب دایره المعارف اختراعات، آشنا نمودن اعضاء با خط میخی و اهمیت خط در پیدایش تمدن، اجرای مسابقه نوشتن نام خود به خط میخی توسط اعضا و کشیدن نقاشی با استفاده از منظره یاب با موضوع طبیعت برگزار شد.

مرکز فرهنگی هنری آب‌بر

مرکز فرهنگی و هنری آب‌بر با همکاری مدرسه شهید احمدی کارگاه نقاشی "روایت درب سوخته" را به مناسبت گرامیداشت ایام فاطمیه با حضور 32 نفر از اعضا طرح کانون و مدرسه برگزار کرد. در این کارگاه ضمن معرفی و روخوانی کتاب زندگینامه حضرت زهرا (س)  اعضاء لحظه سوختن درب منزل حضرت زهرا ( س) و شهادت بانوی دو عالم را به تصویر کشیدند.

کتابخانه سیار روستایی ابهر و خرمدره

کتابخانه سیار روستایی ابهر و خرمدره در راستای اجرای طرح کانون و مدرسه برای 40 نفر از اعضای کودک آموزشگاه عارف، روستای کبود چشمه ضمن برگزاری کارگاه آموزشی شعر خوانی، فعالیت های شعر خوانی، قصه گویی، معرفی و روخوانی کتاب را اجرا کردند.

مرکز فرهنگی و هنری ماهنشان

40 نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی مدرسه کم برخوردار شهید مرادی روستای آق‌کند از روستاهای توابع ماهنشان به همراه مدیر و معلمان مدرسه از مرکز فرهنگی و هنری ماهنشان بازدید به عمل آوردند. برنامه مطالعه آزاد، قصه‌گویی انارهای آسمانی با موضوع معرفی شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(س) و سفالگری در حضور دانش‌آموزان اجرا شد. در پایان دانش آموزان از قسمت‌های مختلف مرکز بازدید کرده و با نمونه کارهای سفالگری، کاردستی و نقاشی اعضاء مرکز آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =