دو اثر سینمایی کانون به بخش مسابقه جشنواره فیلم‌های ورزشی راه یافت

«ضربه فنی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی و «دوچ» به کارگردانی امیر مشهدی عباس دو اثر سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان آثار راه‌یافته به بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره فیلم‌های ورزشی معرفی شدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این آثار از سوی هیات انتخاب جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران برای حضور در بخش مسابقه معرفی شدند.

در مجموع ۱۱۶ اثر از ایران و ۲۱ کشور به بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران در بخش‌های مختلف راه یافتند که ۱۹ اثر در بخش مسابقه فیلم‌های بلند پذیرفته شده است.

جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است. مقر FICTS  در میلان ایتالیا است که بیش از ۱۲۰ کشور عضو این فدراسیون هستند.

جشنواره ایران نیز به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۲۸ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلم‌سازان و سینماگران این کشورها است و با توجه به جایگاه بین‌المللی این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز مهمان این رویداد هستند. در این دوره آثاری از ۵۴ کشور برای حضور در جشنواره ثبت‌نام کردند.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران اسفند ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =