اجرای ۸۲۲ ویژه‌برنامه در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان به مناسبت دهه‌ی فجر

مدیر کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر سیستان و بلوچستان: بهره‌گیری از جذابیت‌های مورد پسند کودکان و نوجوانان در تولید برنامه‌ها زمینه‌ی مشارکت آنان در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مدیر کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی ویژه‌برنامه‌های این کمیته را، برای اجرا در سی و هفتمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی، تشریح کرد.

معصومه هادی با تبریک فرارسیدن ایام دهه‌ی فجر گفت: به استناد فرمایش بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران که فرمودند: ۲۲ بهمن در طول زندگی و برای نسل‌های آینده باید سرمشق همه قرار بگیرد، و هماهنگ با شعار کانون«آینده را باید ساخت»، برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر برنامه‌ریزی و آماده‌ی اجراست.

مدیرکل کانون در ادامه افزود: این برنامه‌ها با هدف افزایش معرفت کودکان و نوجوانان نسبت به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی طراحی شده و با رویکرد بسترسازی مناسب جهت تشویق و ایجاد انگیزه در آنان، زمینه‌ی مشارکت پرشکوه‌شان را فراهم آورده است.

وی هم‌چنین از بهره‌گیری از جذابیت‌های مورد پسند کودکان و نوجوانان در تولید این برنامه‌ها خبرداد و عنوان کرد: برنامه‌های بانشاط فرهنگی، هنری، ادبی و ورزشی متناسب با فضای فکری و عاطفی مخاطبان کودک و نوجوان و به منظور هدایت آنان در جهت پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی طراحی شده است.

مدیر کارگروه کودک و نوجوان در ادامه عنوان کرد: به همین منظور در مراکز کانون استان ۸۲۲ فعالیت در زمینه‌های گوناگون علمی، فرهنگی و... برنامه‌ریزی شده تا در ۲۹ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی کانون به کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستانی ارایه شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان، سپس در خصوص برنامه‌های محوری کانون استان گفت: در نخستین روزهای دهه‌ی فجر اختتامیه‌ی هجدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی استان را در مجتمع کانون استان خواهیم داشت و در ادامه با توجه به اهمیت فعالیت در حاشیه‌ی شهر، جشن انقلاب را برای کودکان و نوجوانان این مناظق در زاهدان اجرا خواهیم کرد که این جشن شاد همراه با اهدای اسباب‌بازی و دیگر اقلام فرهنگی همراه خواهد بود.

همایش صبح شعر و داستان انقلاب(آهنگ بهاران) با موضوع سردار دل‌هادیگر برنامه‌ی شاخص استان بود که هادی به آن اشاره کرد و افزود: در این ویژه‌برنامه نیز شاعران و نویسندگان مطرح کشور و استان در جمع اعضای کانون حضور خواهند داشت و با اثرخوانی و معرفی شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی لحظه‌هایی ماندگار برای کودکان و نوجوانان خلق خواهند کرد.

مدیر کارگزوه کودک و نوجوان سپس ادامه داد: با توجه به اعلام عنوان روزهای دهه‌ی فجر(ولایت‌مداری، انقلابی‌گری و پیوند امام و امت- تفکر دینی و هنر انقلابی- جوان انقلابی، امیدآفرینی- مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی- سبک زندگی ایرانی و تحکیم خانواده- معنویت، ایثار، شهادت- امنیت پایدار، پاسداری از انقلاب- مردم‌سالاری دینی و عدالت اجتماعی- جهاد، مقاومت، استکبارستیزی- حماسه حضور، عظمت ملت و تکریم سردار دلها) ‌برنامه‌های متنوعی طراحی شده که از آن‌جمله می‌توان به نشست تخصصی ولایتمداری(ویژه مربیان)، برگزاری کارگاه فرهنگی پیوند امام و امت، گلبانگ انقلاب، پیام به جهانیان به زبان انگلیسی، دعوت از تولیدگران موفق در جمع اعضا اشاره کرد.

نشست تخصصی نسل نو با محوریت تفکر دینی و هنر انقلابی در مهارت‌های زندگی، کارگاه هنری نقاشی با تکنیک‌های ترکیبی، کارگاه آشنایی با شیوه‌های کسب و کار، ویژه‌برنامه‌ی کتاب نوجوان و انقلاب، انجمن قصه‌گویی ویژه مربیان و معلمان و مادران، کارگاه بازی کودک و مادر، اثرخوانی و تجلیل از برگزیدگان مسابقه‌ی کودکی‌های مه آلود، عکس نوشته‌هایی برای کودکان، مسابقه‌ی نقاشی «مثل پدر مهربان»، کارگاه هنری و کارت‌سازی با موضوع شهادت و ایثار، کارگاه دشمن‌شناسی، مسابقه ادبی «من یک پاسدارم»، کارگاه مهارت‌های اجتماعی ویژه نوجوانان، نشست تخصصی ویژه بانوان، معرفی شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی، معرفی شخصیت‌های انقلابی، معرفی شخصیت شهدا به‌ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی شامل نقاشی، طراحی چهره، شعارنویسی و دلنوشته به سردار آسمانی و طراحی پرچم از دیگر برنامه‌هایی است که در مراکز فرهنگی‌هنری سراسر استان اجرا خواهد شد.

برپایی نمایشگاه در مراکز فرهنگی‌هنری استان، فضاسازی مراکز کانون، نمایشگاه حمایتی فروش سازه‌های سفال و آثار هنری اعضا، ویژه‌برنامه‌های مراکز سیار و پستی در روستاها و حاشیه‌ی شهرها از دیگر برنامه‎هایی بود که مدیرکل کانون استان به آن اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در پایان دهه‌ی فجر نیز همکاران در راهپیمایی چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت خواهند کرد و هم‌چنین از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مسیر راهپیمایی جشنواره‌ی نقاشی و ایستگاه طراحی چهره برگزار خواهد شد و اعضای کانون زبان ایران نیز در مسیر راهپیمایی پیام صلح کودکان و نوجوانان ایرانی را به زبان انگلیسی به مردم سراسر دنیا اعلام خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =