کد خبر: 295305
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
بازدید 136
حمایت از برنامه‌های فرهنگی نوعی سرمایه‌گذاری است

شهردار میبد با اعلام میزبانی این شهر در برگزاری جشنواره قصه‌گویی"چله قصه‌ها" از آمادگی این مجموعه، برای همکاری با فعالیت‌های فرهنگی خبر داد و گفت: حمایت از برنامه‌های فرهنگی نوعی سرمایه‌گذاری است

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، علیرضا نقوی در نشستی که با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد و معی از مربیان شهرستان میبد برگزار شد، اظهار داشت: اتوبوس فرهنگی این شهر که،   مفروش به زیلو و مجهز به قفسه کتاب است، در اختیار قصه‌گویان دومین جشنواره قصه‌گویی «چله قصه‌ها» قرار می‌گیرد.

 شهردار میبد گفت: جشنواره قصه‌گویی که ما را به گذشته می‌برد و حفظ فرهنگ قدیمی را در خود دارد نیز، مصداق‌ توسعه پایدار است.

 در ادامه، سید حسین پیغمبری مدیرکل کانون پرورش فکری استان یزد،   با ارائه توضیحاتی درباره چگونگی برگزاری جشنواره قصه‌گویی و اشاره به این‌که میبد میزبان دومین جشنواره قصه‌گویی "چله قصه‌ها" در بهمن است، عنوان کرد:  قصه‌گویی،   قدمتی ۲۱ ساله در کانون دارد و جشنواره قصه‌گویی مدت‌هاست که برگزار می‌شود و تفاوت زیادی بین برگزاری جشنواره قصه‌گویی ملی و بین‌المللی با جشنواره‌های بومی و محلی است که ماهیتی به غیر از رقابت دارند.

  پیغمبری با بیان این‌که جشنواره ملی و بین‌المللی به تربیت و آموزش تکنیک‌های قصه‌گویی قصه‌گویان می‌پردازد، اضافه کرد: این جشنواره با گردآوری قصه‌های بومی و محلی و فراهم کردن مکملی خوب برای ماندگاری فرهنگ، مشاهیر و معاریف، ضرب‌المثل‌ها، خرده فرهنگ‌ها و... تولید محتوا را دنبال می‌کند.

  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد اظهار داشت : اولین جشنواره قصه گویی با دریافت ۶۰ قصه در دبیرخانه و راه‌یابی ۴۰ قصه به جشنواره در شهرستان تفت برگزار شد.

 وی زمان برگزاری این جشنواره را ۱۹ الی ۲۱ بهمن ذکر کرد و تاکید نمود: این جشنواره فرآیندی تعریف شده دارد به گونه‌ای که قصه‌های جمع‌آوری شده توسط قصه‌گو تمرین و در جشنواره اجرا می‌شود.

 پیغمبری با اشاره به برگزاری این جشنواره با مشارکت برخی دستگاه‌ها و سازمان‌ها، افزود: بدون انتخاب نفرهای برتر قصه‌گویی و با معرفی سه نفر از بین قصه‌گویان هم‌سطح، اجرای آثار با همکاری دستگاه‌هایی که مایل به همکاری باشند در مکان‌های گوناگون اجرا می‌شود.

 وی ادامه داد: قصه‌گویان در مدت ۱۰ ماه در مناطق مختلف و در مدارس و بین تشکل‌های گوناگون دانش‌آموزی، کانون‌های تربیتی، فرهنگی و ... به قصه‌گویی می‌پردازند و هرچه قصه‌گو مکان دورتری را برگزیند، امتیاز بیشتری را به دست می‌آورد.

 پیغمبری افزود: تعداد اجراها، مخاطبان، روز و تاریخ قصه‌گویی در فرم مربوطه درج و بعد از تایید و امتیاز دهی، جوایز در سال بعد و در جشنواره‌ای که برگزار می‌شود اهدا خواهد شد.

  وی بیان داشت: تا کنون ۲۵۰ قصه به دبیرخانه دومین جشنواره قصه‌گویی (چله قصه‌ها) رسیده‌ است که به میزبانی میبد این جشنواره به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =