به مناسبت ایام الله دهه فجر نمایشگاه دوباره نگاه کن کانون پرورش فکری کوشک برپا شده است

به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نمایشگاهی از اشیاء دور ریختنی که توسط اعضاء کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کوشک ساخته شده با عنوان دوباره نگاه کن برای بازدید عموم و با هدف فرهنگ سازی و حفاظت از محیط زیست برپا شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کوشک در راستای جذب، ترغیب، تشویق، فرهنگ سازی جهت حفاظت از محیط زیست، آموزش هایی پیرامون استفاده از خلاقیت ذهنی و پایدار سازی اعضاء کودک و نوجوان نمایشگاهی را از آثار اعضاء کودک و نوجوان این مرکز با عنوان دوباره نگاه کن را برپا کرده است.

فرایند برگزاری این نمایشگاه از سال های گذشته با آموزش های مربیان فرهنگی و هنری این مرکز آغاز شده بود و طی دوره های آموزشی متعددی که برای اعضاء علاقمند در این رابطه برگزار شد به آنان در ابتدا آموزش های لازم جهت ساخت آثار هنری از بازیافت مواد دوریختنی و انعطاف پذیرترین اشیاء یعنی کاغذ داده شد و در دوره های بعدی نیز این آموزش ها در ارتباط با استفاده از بازیافت مواد دوریختنی مانند چوب و همچنین کار با سخت ترین اشیاء از قبیل فلز ادامه پیدا کرد تا اینکه امسال به مناسبت دهه فجر نمایشگاه آثار تولید شده اعضاء کانون با عنوان دوباره نگاه کن برای بازدید عموم مردم برپا شد.

همچنین همواره سعی شده است تا با هدف فرهنگ سازی و حفاظت از محیط زیست و آموزش به نسل های آینده در کانون پرورش فکری کوشک از فلزات و دوریختنی هایی همچون براده آهن، سنجاق، پیچ و مهره، سوزن ته گرد و... به صورت فرآیندی در همه فعالیت های مرکز از قبیل معرفی کتاب و معرفی شخصیت و ماکت سازی کتاب ها، نشریه دیواری و تحقیق و...استفاده شود .

این برنامه با هدف کلی ایجاد زمینه ای برای تقویت ذوق و استعداد در کودکان و نوجوانان و هماهنگی ذهن و دست و پرورش خلاقیت ذهنی اجرا شد.

این نمایشگاه صبح روز پنجشنبه 10 بهمن با حضور جمعی از مسئولان شهری ( شهردار و اعضای شورا و مدیران مدارس) و همچنین با حضور 150 نفر از اعضاء کانون پرورش فکری همراه با خانواده هایشان افتتاح شد.

این نمایشگاه همراه با برنامه هایی از قبیل قرائت قرآن مجید و نیایش، اجرای سرود با موضوع دهه فجر و خواندن دکلمه ای در وصف رشادت های سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد و در پایان مراسم نیز از اعضاء فعال کانون پرورش فکری تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است که در کنار این نمایشگاه نیز نمایشگاهی با موضوع دهه فجر از انقلاب تا دستاوردهای انقلاب و با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای بازدید عموم به خصوص کودکان و نوجوانان برپا شده است.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =