کد خبر: 295325
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
رمان «روح عزیز» مینو کریم‌زاده منتشر شد

رمان «روح عزیز» به نویسندگی مینو کریم‌زاده از مجموعه «رمان‌ نوجوان امروز» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تازگی منتشر شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این رمان که مناسب نوجوانان بالای ۱۵ سال است موضوعی خانوادگی دارد. «روح عزیز» سعی کرده است کمی جای خالی رمان‌هایی را که به روابط خانوادگی می‌پردازند، پر کند. نوشین صفاجو طراحی جلد این رمان را برعهده داشته است.

در صفحه‌ی نخست این کتاب که به تازگی رونمایی شده است، پیش از شروع ماجرایی که با خودش ماجراهای دیگری می‌آورد، چنین می‌خوانیم: «در زندگی روزهایی هست که عادی و معمولی به نظر می‌آیند. نه کسی درخشندگی رنگ‌شان را می‌بیند، نه عطر جادویی‌شان را در هوا احساس می‌کند؛ اما وقتی یک حادثه‌ی کوچک می‌آید و به سنگینی کوه دماوند می‌افتد روی زندگی و همه‌چیز را خراب می‌کند، همان روزهای عادی و معمولی که کسی حاضر نبود برایشان تره خرد کند، روزهای دور و درخشانی می‌شوند که آدم حاضر است برای برگرداندن آن‌ها، هر کاری بکند، هر کاری... غروب روز آخرین دوشنبه‌ی اسفند برای آرش چنین روزی بود.»

مینو کریم‌زاده، نویسنده، شاعر و فیلم‌نامه‌نویس است که بیش‌تر در حوزه کودک و نوجوان کار کرده است. رمان‌های او که در سال ۱۳۴۳ در شهرکرد متولد شده است تاکنون بیشتر در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.

کریم‌زاده تا پیش از این برای رمان‌های «قلب های نارنجی» برگزیده کتابخانه مونیخ و برنده جایزه کتاب فصل، رمان «پیش از بستن چمدان» برنده جایزه کتاب فصل و رمان «وقتی یلدا نبود» در جایزه مهرگان تقدیر شده است. همچنین او به خاطر نگارش فیلم‌نامه «زن دوم» در کنار فرشته طائرپور برنده بهترین فیلم‌نامه از جشنواره فیلم کیش شده است.

رمان «روح عزیز» نخستین بار در سه چاپ پی‌درپی، در ۲۰۴ صفحه و با شمارگان ۷هزار و ۵۰۰ نسخه به قیمت ۳۰هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه شهر کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =