معرفی سه نمایش  برتر آذربایجان شرقی  بر هجدهمین جشنواره کشوری هنرهای نمایشی کانون

شامگاه روز جمعه ۱۱ بهمن ماه و در آستانه آغاز جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آیین اختتامیه هجدهمین دوره جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان استان آذربایجان شرقی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون آذربایجان شرقی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این مراسم اظهارداشت: هنر نمایش به عنوان یک فعالیت گروهی، با خلاقیت و تفکر پیوند خورده است.

علی بینش افزود: نمایش در رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان تاثیر بسیار زیادی دارد و در افزایش اعتماد به نفس آنها موثر بوده و امکان برقراری تعامل با گروه همسالان را فراهم می‌کند.

وی شناسائی استعدادهای هنری از بین کودکان و نوجوانان علاقه‌مند، انتقال مفاهیم و موضوعات تربیتی از طریق آموزش‌های غیر مستقیم ازجمله اهداف این جشنواره بیان داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به شعار هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان « نمایش، تمرین زندگی و ساختن آینده» بر لزوم توجه جدی به نسل آینده تأکید کرد.

هجدهمین جشنواره هنرهای نمایش کانون در دو سطح استانی و کشوری برگزار می‌شود و پس از برگزاری مرحله استانی از هر استان سه نمایش به مرحله کشوری راه پیدا کرده و نمایش‌های برتر ۲۹ فروردین سال آینده به میزبانی استان خوزستان، با هم به رقابت می‌پردازند.

گفتنی است آیین اختتامیه این جشنواره در حالی برگزار شد که در طول دو روز برگزاری آن شاهد اجرای ۱۰ نمایش منتخب استان بود. این نمایش‌ها از جمله تولیدات مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در شهرهای تبریز، عجب شیر، شبستر، مرند و هشترود بودند که در این مرحله از جشنواره حضور داشتند.

استقبال کم نظیر خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان از نمایش‌های اجرا شده از نکات بارز این جشنواره بود.

شایان ذکر است بر اساس رأی هیات داوران این جشنواره، متشکل از بهنام قدیری، میثم حبیبی و مینا پناهی؛ ۳ گروه نمایشی «از قاب تا مهربانی»، « تخم‌مرغ شانسی» و « ننه مروارید» از تبریز به ‌عنوان برگزیده نهایی انتخاب و به دبیرخانه کشوری جشنواره معرفی شدند.

هیئت داوران، لوح تقدیر نمایش برگزیده استان را به نمایش « تخم‌مرغ شانسی» به کارگردانی مهدی صالحی اقدم از مجتمع کانون تبریز اهدا کرد. طراحی و ساخت عروسک نمایش فوق توسط رسول صالحی و طراحی و ساخت دکور این نمایش توسط وحید جدایی، علی صفایی‌فر، خلیل رحیم پور و شفیقه زمانی انجام شده است و شعر نمایش تخم‌مرغ شانسی توسط مهین عابدینی سروده شده است.

سیمین محمد علی پور، فاطمه هادی، پریا حلاجی، ثنا محمدیان، پریسا حلاجی و مونا زرجعفری به عنوان بازیگران، عروسک گردانان و صداپیشگان نمایش تخم مرغ شانسی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

همچنین بر اساس رای داوران، نمایش « از قاب تا خورشید» به کارگردانی رفعت هریزچی از مرکز شماره ۲ تبریز دیگر نمایش برگزیده استان معرفی شد. طراحی و ساخت عروسک و نیز طراحی و ساخت دکور نمایش فوق توسط رفعت هریزچی و شفیقه زمانی انجام شده و شعر این نمایش از سروده‌های افسانه شعبان‌نژاد است.

بهاره پور یوسف، فایزه پوریوسف، حنانه سوسرایی، حنانه زهرابی، محدثه دهقان، مهدیه خلیل‌آذر و اسما نریمانی به عنوان بازیگران، عروسک گردانان و صداپیشگان نمایش فوق به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بر همین اساس، نمایش « ننه مروارید» به کارگردانی مهدیه اسماعیل‌نژاد از مرکز شماره ۶ تبریز هم به عنوان نمایش برگزیده معرفی شد. طراحی و ساخت عروسک نمایش فوق را لیلا قیطرانی، لیلا علیپور و فهیمه پابرجا انجام گرفته و دکور این نمایش توسط لیلا قیطرانی و فاطمه زارع طراحی و ساخته شده‌است.

ثنا شکری، عسل رمضانی، مهشید ساجدی، محدثه پاکرو، مهشاد ساجدی و کوثر کریم‌زاده به عنوان بازیگران، عروسک گردانان و صداپیشگان نمایش ننه مروارید به ایفای نقش پرداخته‌اند.

گفتنی است هیات داوران، لوح تقدیر استانی خود را در بخش نمایشنامه‌نویسی، عروسک‌گردانی و بازیگری و طراحی بروشور به نمایش «آرمیتا» به ترتیب به رزا عطایی، اسما رنجبر و لیلا قیطرانی اهدا کرد. هم‌چنین لوح تقدیر در بخش کارگردانی به نمایش «قلبتو قایم نکن» نازیلا قاسم‌زاده و در بخش موسیقی به نمایش «کشور ده متری» به سهند شاه‌حسینی اهدا کرد. همچنین هیات داوران لوح تقدیر خود را در بخش عروسک گردانی و بازیگری، طراحی صحنه و طراحی عروسک به نمایش‌های «کشور ده متری»، «زور کی بیشتره» و «هزار پا و کفاش» به ترتیب به فاطمه خدادادی، ماریا هاشم‌زاده و فاطمه قلی‌زاده اهدا کرد.

مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی ۱۰ و ۱۱ بهمن ماه در تبریز برگزار شد.

گزارش تصویری مربوط به این خبر را اینجا و اینجا مشاهده فرمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =