ویژه برنامه دهه فجر مرکز فرهنگی هنری شماره 11 فراگیر کانون استان تهران اعلام شد

مرکز فرهنگی هنری شماره 11 فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران ویژه برنامه های خود را به مناسبت دهه فجر  با شعار «هر کودک، یک قهرمان ملی» اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، ویژه برنامه دهه فجر مرکز فراگیر 11  با شعار «هر کودک، یک قهرمان ملی» معرفی شد.

این ویژه برنامه که با موضوع  «شناخت خود، توانایی ‏های مان و پس از آن خودسازی» طراحی شده است اهدافی چون آشنایی با قهرمانان ملی و میهنی، آشنایی بچه ‏ها با خودشان و ویژگی ‏های منحصر به فرد شان و درک و نتیجه ‏گیری اینکه هر کس می‏ تواند یک قهرمان (به معنای فرد مفیدی برای جامعه و وطن) باشد را دنبال می کند.

 بر این اساس در برنامه و پانل‏ها نمادهایی از موضوعات و مشاغل مختلفی که می ‏توان درباره آن‏ها با بچه ها گفتگو کرد طراحی شده که نمادهای علمی، ادبی، هنری، نمادهایی از سربازان و آتشنشانان فداکار، نمادهایی از ورزشکاران و... را در بر می گیرد.  در واقع این نمادها حوزه ‏هایی است که هر فرد می تواند با حضور در آن به قهرمانی برای میهن تبدیل شود.

این مرکز بنا دارد درباره موضوعات مطرح شده قصه هایی نظیر  داستان آرش کمانگیر یا دیگر شخصیت های شاهنامه را طرح کرده سپس به همین بهانه با بچه ها وارد بحث و گفت و گو شود تا در خلال بحث، موضوعات مرتبط با انقلاب و جنگ را به میان آورده و در ادامه اهداف آن‏ها برای آینده و اینکه آن‏ها چگونه برای وطن خود می‏ توانند موثر و قهرمان باشند، مورد توجه قرار گیرد.

برنامه مذکور با هدف اینکه هر کس می‏ تواند برای خود یا دیگران و یا وطنش یک قهرمان باشد، اجرایی شده و بچه ها متوجه می شوند که اگر اهداف و باورها درست تعریف شود و خودشناسی کامل باشد، یعنی در مسیر درست قرار گرفته اند.

بر این اساس ملاک ‏های قهرمانی به زبان ساده عنوان خواهد شد تا بچه ها به چالش تفکر درباره حرکت، پویایی، قهرمانی و شجاعت هدایت شوند.  ضمن اینکه با معرفی کتاب هایی مثل نهج البلاغه و سخنان بزرگان ذهن کودکان و نوجوانان درگیر سوال هایی برای مسیر زندگی شان خواهد شد.

از جمله ویژگی های این برنامه عبارتند از:

●             اغلب پانل ها مشارکتی با بچه ها تعریف شده است.

●             بچه ها بعضی از مفاهیم را با نوعی بازی که به تازگی طراحی شده است؛ درک می کنند.

●             بیشتر از نمادها به جای مستقیم ‏گویی استفاده شده است.

●             اغلب فعالیت‏ ها شامل فرهنگی، هنری و ادبی با کارگاه های هنری و ادبی تلفیق خواهد شد.

●             معرفی شخصیت، وقایع و سرزمین در قالب همین برنامه به اجرا در می آید.

●          از مدارس در طول دهه فجر و جشن دهه فجر پنج شنبه 17 بهمن دعوت خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =