مرحله‌ی استانی هجدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی کانون اردبیل به پایان رسید

مرحله استانی هجدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی اردبیل در مجتمع فرهنگی‌هنری آراز شهرستان پارس‌آباد با برگزاری آیین اختتامیه، به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری استان اردبیل ظهر جمعه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، هنرمندان، علاقه‌مندان و خانواده‌ها با معرفی برگزیدگان در مجتمع فرهنگی‌هنری آراز  شهرستان پارس‌آباد به کار خود پایان داد.

زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان اردبیل در آیین اختتامیه این جشنواره، با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) دخت نبی اکرم(ص) و شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: در آستانه چهل‌ویکمین دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی است که با تکریم خانواده‌های معظم شهدا، رشادت‌ها و جان‌فشانی آن‌ها در جنگ ۸ ساله دهه اول انقلاب را تبیین کنیم.

احدزاده با قدردانی از تلاش‌های مسئولان شهرستانی و مراکز فرهنگی هنری کانون پارس‌آباد به‌ خاطر میزبانی مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی، خاطرنشان کرد: طی دیروز و امروز و بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده بیش از ۱۲۰۰ دانش‌آموز این شهر مرزی از هنرنمایی هم سن و سالان خود و همچنین مربیان در قالب رقابت ۶ گروه نمایشی بهره‌مند شدند.

او در ادامه به موفقیت استان در حوزه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در سطح کانون کشور پرداخته و اظهار کرد: در سایه کار منسجم تیمی و همکاری‌های سازمانی این موفقیت‌ها حاصل‌شده و کسب افتخار بیش از چهل عضو و مربی استان در جشنواره‌ها و مهرواره‌های ملی و بین‌المللی در سال جاری، برگ زرین دیگری از این موفقیت‌ها است.

مدیرکل کانون استان به حضور و همراهی اعضای ارشد کانون پارس‌آباد هم اشاره‌کرده و افزود: فعالیت انواع انجمن‌ها در کانون استان در راستای جذب و نگاهداشت اعضای نوجوان و ارشد بوده و امروزه شاهد موفقیت شایان توجه اعضای دیروز به عنوان هنرمندان شاخص ایران اسلامی در جامعه هستیم.

نتایج رأی هیات داوران مرحله استانی هجدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی اردبیل، متشکل از غریب منوچهری، میرعظیم رفیق نیا و داور فرمانی به شرح زیر اعلام شد:

در بخش بروشور، لیلا مستعلی‌زاده از مرکز دو کانون مشگین‌شهر برای نمایش «بهترین هدیه تولد مار بوآ» و طراحی لباس؛ سنا زارعی مرکز یک کانون پارس‌آباد برای نمایش «ساچی سارای خانم»، برگزیده اعلام شدند.                               

جایزه نقدی و لوح جشنواره در بخش طراحی و ساخت دکور به یحیی یوسفی‌اصل از مرکز شماره ۵ کانون اردبیل برای ساخت دکور نمایش«منزل دوستی» رسید.          

همچنین در بخش ساخت عروسک؛ سارا وطنخواه از مرکز یک کانون اردبیل برای نمایش «سه ماهی» و زهرا محیطی از کانون خلخال برای نمایش «بز لجباز» جایزه نقدی و لوح جشنواره را از آن خود کردند.                 

بر اساس این گزارش، سمیرا پاشایی از کانون خلخال برای نمایش بز لجباز، نازیلا محمدی و کوثر قاسم‌زاده از مرکز دو کانون مشگین‌شهر برای نمایش بهترین هدیه تولد مار بوآ و زهرا ابراهیمی از مرکز شماره ۵ کانون اردبیل برای نمایش منزل دوستی، برگزیده بخش عروسک‌گردانی شدند.                     

رتبه دوم بازیگری هم به شبنم برقی از مرکز دو کانون اردبیل به خاطر بازی در نمایش «به باران بگو ببارد» تعلق گرفت و پروین بهرو از مرکز یک کانون پارس‌آباد با بازی در نمایش «ساچی سارای خانم» اول شد.

در بخش نویسندگی با تقدیر از نغمه صدشکر نویسنده نمایشنامه منزل دوستی از مرکز شماره ۵ کانون اردبیل، نمایشنامه به باران بگو ببارد اثر کیوان باقلاچی از مرکز شماره دو کانون اردبیل برگزیده اعلام شد.

همچنین بخش کارگردانی را کیوان باقلاچی به خاطر نمایش «به باران بگو ببارد» لوح تقدیر گرفت و لیلا مستعلی‌زاده به خاطر نمایش «بهترین هدیه تولد مار بوآ» و باب اله عزیزپور به خاطر نمایش «ساچی سارای خانم» برگزیده اعلام شدند.

شایان‌ذکر است، در پایان «ساچی سارای خانم» به کارگردانی باب‌اله عزیزپور از مرکز یک کانون پارس‌آباد، «به باران بگو ببارد» به کارگردانی کیوان باقلاچی از مرکز شماره دو کانون اردبیل و «منزل دوستی» به کارگردانی یحیی یوسفی‌اصل از مرکز شماره ۵ کانون اردبیل به عنوان نمایش‌های برگزیده این دوره از جشنواره اعلام شدند.

گفتنی است: مرحله کشوری هجدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی کانون به میزبانی استان خوزستان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =