سرود «بازی‌های محلی» و نماهنگ «گردوبازی» به مرحله کشوری راه یافتند

سرود «بازی‌های محلی» و نماهنگ «گردوبازی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به مرحله کشوری اولین مهرواره سرود آفرینش رسید.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، سرود «بازی‌های محلی» کاری از مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر کرمان به جمع هشت سرود برتر کشوری راه یافت و باید ۱۴ تا ۱۶ اسفند در استان گیلان با  گروه سرودهایی از شیراز، تفت، زنجان، اهواز، میناب، گنبد و لاهیجان به رقابت بپردازد.

این در حالی است که، نماهنگ« گردوبازی» کاری از مرکز فرهنگی‌هنری کانون بردسیر در کنار نماهنگ« گیلان‌زای» از استان گیلان به عنوان دو نماهنگ برگزیده کشوری نخستین مهرواره سرود آفرینش معرفی شدند.

بنابر این خبر، هیئت انتخاب مهرواره سرود متشکل از بهرام دهقانیار، محمود منتظم و عباس محمدی روز سه‌شنبه ۸ بهمن در نشستی تخصصی ۸۹ سرود و ۱۷ نماهنگ رسیده به دبیرخانه را بررسی کردند و در پایان هشت «سرود نمایش» و دو «نماهنگ» انتخاب شد.

بر همین اساس و در بخش سرود نمایش، اثر «بازی‌های محلی» از کرمان با شعر و ترانه، آهنگ‌سازی و رهبری مسعود نکویی از کرمان، «رنگین کمان مهربانی» با شعر و ترانه هادی فردوسی و آهنگ‌سازی و رهبری فرشید جعفری از مرکز شماره ۳ کانون شیراز استان فارس، «دنیای قشنگ» با شعر و ترانه فاطمه احمدزاده، آهنگ‌سازی حمید سلطان‌زاده و رهبری فاطمه بحرانی از مرکز کانون تفت استان یزد و «فردا را می‌سازیم» با شعر و ترانه‌ مصدق آقاجانلو وآهنگ‌سازی و رهبری غلامرضا گورکانی از مرکز مجتمع کانون زنجان در میان منتخبان این مهرواره قرار گرفته‌اند.

در نخستین مهرواره سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار«آینده ساختنی است» در استان کرمان، ۱۱ گروه سرود شرکت کردند و از این میان دو سرود برگزیده از مراکز فرهنگی‌هنری کانون شهر  کرمان و چترود و دو نماهنگ از مراکز فرهنگی‌هنری بردسیر و انار به دبیرخانه مرکزی مهرواره آفرینش در تهران معرفی شد.

هدف از برگزاری مهرواره سرود، تقویت روحیه مشارکت، همکاری، نشاط و شادابی در مخاطبان، کشف و پرورش استعداد و شکوفایی خلاقیت و مهارت‌افزایی و پایدارسازی اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =