آیین اختتامیه‌ی هجدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی در سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: «هنرهای نمایشی» آیینه‌ی فرهنگ یک جامعه است و به دلیل تاثیری که در رشد اجتماعی آدم‌ها دارد می‌تواند به ما در ساختن آینده کمک کند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، آیین اختتامیه‌ی هجدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی در مجتمع زاهدان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در ابتدای این ویژه‌برنامه سخنان خود را با سلام به همه‌ی گروه‌های شرکت کننده آغاز کرد و به هنرمندان نوجوان فرارسیدن چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب را تبریک گفت.

معصومه هادی، در قالب یک قصه‌ی کوتاه، انقلاب را قصه‌ی بسیار قشنگی از انسانی معرفی کرد که آرزو داشت ایرانیان برای خودشان تصمیم بگیرند و آینده‌شان را بسازند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) همان شخص بود که این تصمیم بزرگ را گرفت و برای عملی کردن آن همه‌ی مردم ایران را به یاری طلبید تا ظلم را از کشور دور کنند و این‌گونه بود که با تحمل همه‌ی مشکلات و جانفشانی زن و مرد و پیر و جوان انقلاب به پیروزی رسید.

هادی در ادامه افزود: در ادامه‌ی این راه روشن انقلاب برای ساختن آینده‌ی ایران سربلند همه باید تلاش کنیم  زیرا اگر برای این کار مهم تلاش نکنیم دیگران برای ما تصمیم می‌گیرند و آینده را، آن‌گونه که خودشان دوست دارند، برای ما می‌سازند.

مدیرکل کانون سپس «هنرهای نمایشی» را «آیینه‌ی فرهنگ» یک جامعه دانست و گفت: هنرهای نمایشی به دلیل اینکه در رشد اجتماعی آدم‌ها تاثیر زیادی دارند، می‌توانند به ما در ساختن آینده کمک کنند زیرا ما می‌توانیم احساسات و مفاهیم گوناگون‌مان را در صحنه‌ی نمایش به اشتراک بگذاریم.

گفتنی است پس از سخنان مدیرکل کانون استان، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رییس ستاد دهه‌ی فجر استان، در سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب گفت: هنرهای نمایشی یک فعالیت بسیار تاثیرگذار در سطح جامعه است.

عباس صفدری سپس با ذکر خاطراتی از دوران کودکی و نوجوانی خود از علاقه‌ی خویش به نمایش برای حاضران سخن گفت و در ادامه افزود: خلاقیت، حافظه‌ی قوی و ایجاد حس نسبت به نقش  در این هنر بسیار مهم است و این کارِ گروهی ارزشمند برای اداره‌ی جامعه در آینده بسیار کاربردی است.

وی در پایان با اشاره به نام‌گذاری دومین روز از دهه‌ی فجر با عنوان «تفکر دینی، فرهنگ و هنر انقلابی و تمدن نوین اسلامی» این عنوان را نشانه‌ی اهمیت هنر در انقلاب دانست و از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خاطر برپایی چنین جشنواره‌ای قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =