تدوین برنامه‌های ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی در کانون استان اردبیل

رئیس کارگروه کودک و نوجوان گرامیداشت چهل‌ویکمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی در استان اردبیل از اجرای فعالیت‌های فرهنگی ایام مبارک دهه فجر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده رئیس کارگروه کودک و نوجوان گرامیداشت چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی استان اردبیل از اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی هنری، ادبی و اسلامی خبر داد و گفت: ضرورت گرامیداشت ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی و تبلیغ این امر در بین کودکان و نوجوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و اصالت فرهنگی هر جامعه‌ای به وقایع مهم تاریخی آن جامعه بستگی دارد.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه والای دهه مبارک فجر در تاریخ ملت ایران، خاطرنشان کرد: همه‌ساله با فرارسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند ایران اسلامی، مراکز کانون پرورش فکری استان به‌پاس قدرشناسی از رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری، ویژه‌برنامه‌هایی را در مناطق مختلف استان برگزار می‌کنند تا یاد و خاطره شهدای انقلاب به خصوص شهید سردار قاسم سلیمانی را زنده نگه‌دارند.

مدیرکل کانون استان گفت: برگزاری مهرواره صدای پای یار، معرفی شخصیت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، ساخت لوح‌هایی سفالی با شعارهای انقلابی، معرفی کتاب‌های دوره انقلاب، وقایع‌نگاری انقلاب، مسابقه شعارنویسی و برگزاری ایستگاه نقاشی با موضوع من یک انقلابی‌ام را از اهم برنامه‌ها عنوان و اضافه کرد: کتاب سازی قهرمانان انقلاب، معرفی شخصیت شهدای هسته‌ای، ایستگاه نقاشی روی پارچه، مسابقه پرسش و پاسخ از مجموعه دانستنی‌های انقلاب، جشنواره بازی‌های بومی و محلی، دیدار با خانواده معظم شهدا، غبارروبی، عطرافشانی و زیارت مزار شهدا و ... ازجمله برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای دهه مبارک فجر است که از دوازدهم تا پایان روز باشکوه ۲۲بهمن ادامه خواهد داشت.

احدزاده همچنین کتاب سازی با موضوع سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، تجلیل از مادران و خواهران شهدا(مادران بهشتی)، اجرای نمایش عروسکی«بهترین هدیه برای تولد مار بوا» و برپایی نمایشگاه آثار اعضا با موضوع انقلاب را ازجمله این ویژه‌برنامه عنوان و اظهار کرد: دانش آموزان مدارس و اعضای کانون می‌توانند با حضور در مراکز فرهنگی هنری استان از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

او با یادآوری اینکه تمام اعضا و کارکنان کانون استان در مسیر برگزاری راهپیمایی روز ۲۲ بهمن شرکت خواهند کرد، افزود: در روز سه‌شنبه و با حضور گسترده مردم شریف استان، کانون نیز با اجرای ویژه‌برنامه‌های متنوع در خدمت مردم انقلابی و همیشه در صحنه خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =