کد خبر: 295457
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
بازدید 371
مهرواره بازی در دومین روز از پیروزی انقلاب

در دومین روز از چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مهرواره بازی شهرستان اراک در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره 8 با همراهی اعضا ، والدین و مربیان مراکز اراک و سنجان و حضور وحید ایرجی رییس اداره شهر دوستدار کودک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در دومین روز از چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مهرواره بازی شهرستان اراک در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره 8  با همراهی اعضا ، والدین و مربیان مراکز اراک و سنجان و حضور وحید ایرجی رییس اداره شهر دوستدار کودک برگزار شد.

پورمحمدی دبیر اجرایی مهرواره بازی ها گفت: این مهرواره یکی از برنامه های سال 98 است که در یک بازه سه ساله در سه مرحله کتابخانه ای ، حوزه ای و استانی برگزار خواهد شدو هر سال به اجرا و بررسی یک سری بازی ها پرداخته می شود که در سال 98 بازی های بومی محلی و خانوادگی مد نظر مهرواره می باشد.

در مهرواره بازی روز یک شنبه 13 بهمن هر مرکز 5 بازی را معرفی کرد و اعضا بازی ها را شامل (شوت بازی ، بولینگ ، مافیا ، ماهیگیری ، تنور گرمه  و ...) را اجرا کردند.

وی گفت:در سال های نه چندان دور بازی‌های بومی و محلی محفلی برای انس و الفت بیشتر کودکان و نوجوانان بود و کار کردهایی مختلفی داشت اما امروز با گسترش شهر نشینی این نوع بازی‎ها تغییر یافته و بیش از گذشته در میان جوامع غریبی می‌کند.

سالها پیش به هر کوچه ای که قدم می گذاشتیم پر از هیاهوی کودکانه، شادی و هیجان وصف ناپذیر بازیهای بومی محلی بود که در کل فضا را به خود اختصاص می داد، نوعی همرنگی، همبستگی در یکایک بازیکنان وجود داشت و به دور از هیاهوی زندگی امروزی و حتی بدون توجه به گذر زمان سپری می شد.

 در آن سال ها خانواده ها  به خاطر همین بازی های بومی و محلی چندان دغدغه و نگرانی نداشتند، چرا که فرزند دلبندشان  اوقات فراغت خود را با  تمام وجود سپری می کرد و  حتی با بیقراری هر چه تمام برای انجام چنین رویداد مهمی لحظه شماری می  کردند و با خود شور، هیجان وصف ناپذیری را به دنبال داشت.

اما امروزه با گسترش تکنولوژی و رایانه‌ای شدن بازی ها و از همه مهمتر  گسترش شبکه های مختلف اجتماعی موجب شده، در زمانی نه چندان دور که بازی های بومی و محلی  جایگاه ویژه‌ای در جای جای ایران زمین داشت،  اکنون به دست فراموشی سپرده شده است و هدف ما از برگزاری این مهرواره ها ایجاد شادی و نشاط در کودکان و نوجوانان و زنده کردن این بازی هاست و تلاش می کنیم بااجرای این بازی ها بچه ها را به بازی های خلاقانه ، فکری و با نشاط تشویق کنیم.

از دیگر برنامه های این مهرواره برگزاری مسابقه ویژه مربیان و اعضا بود که به برگزیدگان هدیه اهدا شد.

در حاشیه مهرواره بازی ها مراسم تجلیل از فرزندان همکاران که به سن تکلیف رسیدند انجام شد و طی مراسمی با هدیه و لوح تقدیر از این عزیزان تقدیر شد.

اراک - مهرواره بازی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =