پنجمین انجمن ادبی آفرینش به میزبانی کانون پرورش فکری شاهین شهر برگزار شد

به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و همزمان با آغاز دهه مبارک فجر پنجمین انجمن ادبی آفرینش همراه با نقد رمان نوجوان "شاهزاده خانمی در مترو " به میزبانی کانون پرورش فکری شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، به مناسبت بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمن انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر روز شنبه  12 بهمن ماه  1398 با حضور کارشناس مسئول ادبی کانون پرورش فکری خانم شاهرخی، کارشناس ادبی کانون پرورش فکری استان خانم فاطمی و جمعی از اعضاء فعال کارگاه‌های ادبی به همراه مسئولان مراکز کانون پرورش فکری شاهین شهر، گزبرخوار، ملک شهر اصفهان و حبیب آباد  پنجمین انجمن ادبی آفرینش در کانون پرورش فکری شاهین شهر برگزار شد.

این نشست ادبی با محوریت شعر و داستان با هدف پویایی و رشد اعضاء انجمن آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری برگزار شد و این جلسه فرصتی را نیز برای اعضاء انجمن و شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان فراهم کرد تا توانمندی های خود را در جهت پرورش استعدادهای خویش برای کمک به ارتقاء جامعه ادبی کودکان و نوجوانان گامی دیگر بردارند و تأثیر بسزایی را در رشد و پرورش خلاقیت دیگر کودکان و نوجوانان ایران اسلامی داشته باشند.   

در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به حاضران، مسئول کانون پرورش فکری شاهین شهر برگزاری انجمن های ادبی را اتفاق بسیار خوبی تلقی کرد و اینکه ما در آفرینش دانایی سهمی داشته باشیم را بسیار زیبا و شیرین دانست. در این نشست اعضای انجمن ادبی آفرینش به خوانش آثار جدید خود پرداختند و در ادامه نیز این آثار توسط کارشناس ادبی و دیگر نوجوانان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در ادامه نشست رمان نوجوان "شاهزاده خانمی در مترو " نیز از منظر زبان شناسی و اهمیت مخاطب‌شناسی مورد نقد بررسی قرار گرفت و خوانش درست آثار برای جلب‌نظر و جذب مخاطب نیز در این جلسه سخن‌ گفته شد و همچنین بر اهمیت مطالعه کتاب‌های مناسب برای دست پیدا کردن به راه‌های موفقیت دراین زمینه برای حاضران نیز برشمرده شد .

همچنین تبیین عناصر مهم در شعر و داستان ، شاخصه‌های یک اثر خوب و تاثیرگذار و تشویق مخاطبان به بهره‌گیری از نقطه‌نظرات صاحبان‌اندیشه و استفاده از راهنمایی‌های سازنده مربیان کانون از دیگر مواردی بود که در این نشست  مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =