کد خبر: 295517
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
بازدید 757
روز ملی فناوری فضایی در مرکز علوم و نجوم کانون زنجان

در راستای گرامیداشت ایام الله دهه فجر، ویژه برنامه 14 بهمن ماه روز ملی فناوری فضایی با حضور هفتاد تن از دانش آموزان در مرکز علوم و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان زنجان؛ در این ویژه‌برنامه که با حضور علیرضا نوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همراه بود، در خصوص نحوه شکل‌گیری انقلاب اسلامی از ابتدایی‌ترین روزهای آن در سال 1342 تا 22 بهمن 1357  مباحثی ارائه شد. در ادامه با مباحثی از فرهنگ شهید و شهادت به معرفی شهید دکتر مجید شهریاری به عنوان یکی از شهدای شاخص حوزه علم و دانش هسته‌ای اشاره شد و با توجه به فرا رسیدن ایام چهلمین روز شهادت سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توضیحاتی در خصوص رشادت‌ها و دلاوری‌های این شهید بزرگوار در حوزه امنیت ملی ارائه شد.

پیشرفت‌های فضایی ایران در حوزه فضایی و معرفی ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی و راهبردی و ماموریت‌های هر کدام از آنها و سال پرتابشان به فضا  بخش بعدی برنامه بود که همراه با پخش کلیپ و برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به بچه‌ها توضیح داده شد که این بخش از برنامه به تناسب محتوا و نحوه اجرا مورد توجه دانش‌آموزان قرار گرفت.

 علیرضا نوری در این ویژه برنامه در خصوص شهدا و فرهنگ شهید پروری صحبت کرد و به صورت تعاملی با دانش‌آموزان درخصوص مسائل و دغدغه‌های آنان و در خصوص تمرین زندگی و ساختن آینده‌ای بهتر گفتگو نمود.

در ادامه‌ی برنامه کارگاه ساخت موشک‌های ماهواره بَر که در بخش سخنرانی به ارائه بخش‌های مختلف آن پرداخته شد، برگزار شد که دانش آموزان با کمک و راهنمایی مربیان و معلمان توانستند موشک‌های ماهواره بَر خودشان را با رعایت مقیاس ساختند.

روز ملی فناوری فضایی روزی است که  ایران با پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید در ۱۴ بهمن سال ۱۳۸۷ به کشورهای دارای توانایی پرتاب ماهواره پیوست پس از آن ایران هرسال در این روز سالگرد پرتاب این ماهواره را جشن می‌گیرد که این جشن همراه با رونمایی و پرتاب محموله‌های مختلف می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =