جشنواره هویت ملی کودکان ایران اسلامی در کانون زاویه

هم زمان با چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب در مرکز فرهنگی هنری کانون زاویه جشنواره هویت ملی کودکان ایران اسلامی با حضوریوسفی رییس آموزش و پرورش شهرستان و جمعی از مسوولین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی  با حضور یوسفی رئیس آموزش و پرورش شهرستان زرندیه،توکلیان معاونت پرورشی ، رحیمی رئیس روابط عمومی ،طباطبائی فرمانده حوزه مقاومت بسیج ،مدعوین حوزه علمیه شهرقم،دانش آموز ان پیش دبستانی پسرانه تندیس و دخترانه حضرت خدیجه (س) با همراهی مدیران،معلمان و مادرانشان جشنواره هویت ملی کودکان ایران اسلامی درمرکز فرهنگی هنری کانون زاویه برگزارشد.

در این مراسم رییس آموزش و پرورش گفت: هویّت به مجموعه نگرش ‌ها، ویژگی ‌ها و روحیات فرد و آنچه وی را از دیگران متمایز می‌کند، گفته می‌شود. خصوصیا ت وویژگی متعلق به هر فرد هویت وی را تشکیل می دهد. هویت تاحد زیادی تحت تاثیر مراودات بیرونی است و امری اکتسابی محسوب می شود. کودکان در دوره پیش دبستانی به تدریج وارد محیط اجتماعی می شوند تازندگی اجتماعی و باهم بودن را تجربه کنندو محیط اجتماعی و فرهنگی را به شکلی صحیح بشناسند و واکنش های مناسب و منطقی در قبال این مولفه ها داشته باشند.  یادگیری و آموزش هویت به کودکان درزمینه های مختلف اجتماعی، زبانی، قومی و دینی انجام می شود. آموزش صحیح به کودکان مستلزم آموزش صحیح مربیان می باشد. مربیان و دست اندرکاران کار با کودک باید  آموزش های لازم را درخصوص فرایند آموزش و یادگیری هویت ملی واجتماعی به کودکان داشته باشند و باید مفاهیم و موضوعات مربوط به هویت ملی و اجتماعی را دوره کودکان به درستی یادبگیرند. اینگونه آموزش ها شامل :تقویت  هویت دینی و مذهبی و برنامه های تربیت دینی کودکان، هویت زبانی کودکان و آشنایی با نحوه آموزش زبان فارسی، شناخت هویت قومی و محلی و توجه به میراث فرهنگی می باشد.

در ادامه  سرود"سردار دلها" به یاد شهید سردار سلیمانی برگزار و از گروه سرود با اهدای هدیه قدردانی شدو فیلم ضربه فنی برای میهمانان نمایش داده شد لازم به ذکر است که این فیلم از 12 تا 21 بهمن هر روز با حضور دانش اموزان و خانواده ها اکران می شود.

از دیگر برنامه های کانون زاویه نمایشگاه انقلاب با حضور  حوزه مقاومت بسیج و تعدادی دستگاه ها  به مدت ۳ روز ۱۶،۱۵،۱۴ بهمن ماه در شهرستان زاویه دایر می باشد.دراین‌نمایشگاه غرفه های نقاشی،سفالگری و کتابخوانی به مرکز فرهنگی هنری زاویه اختصاص دارد.

آ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =