تقدیر از برنامه‌های موثر کانون پرورش فکری در شهرستان نصرت‌آباد(سیستان و بلوچستان)

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: «کتاب» به واسطه‌ی دنیاهای جدیدی که در برابر کودکان و نوجوانان قرار می‌دهد هم ظرفیت مناسبی برای جبران کمبود سرانه‌ی مطالعه در میان مخاطبان و جامعه است و هم می‌تواند برروی اقتصاد و معیشت آنان تاثیرگذار باشد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، با حضور رییس و کارکنان آموزش و پرورش شهرستان نصرت‌آباد در کانون استان از فعالیت‌های موثر کانون در این منطقه قدردانی شد.

در این نشست صمیمی مدیرکل کانون استان ضمن خیرمقدم به حاضران و تبریک فرارسیدن دهه فجر گفت: جس قدرشناسی و شکرگزاری موهبتی از سوی خداست که به بندگان خود ارزانی داشته است.

معصومه هادی در ادامه با اشاره به رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مبنی به ارایه‌ی خدمت به همه‌ی کودکان و نوجوانان گفت: برای مجموعه‌ی ما در کانون هیچ تفاوتی بین مخاطبان‌مان از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین مناطق استان پهناور سیستان و بلوچستان نیست و این مهم را از انجام فعالیت در دورترین و حاشیه‌ای‌ترین نقاط روستاها و شهرها می‌توان به خوبی مشاهده کرد.

وی سپس با اشاره به کلامی از رهبر معظم انقلاب(فرهنگ مثل هوایی است که تنفس می‌کنیم) عنوان کرد: هرجا که کار فرهنگی انجام شود امنیت، اقتصاد، اجتماع و... سامان‌دهی می‌شود بنابراین کانون سال‌هاست با ورود جدی به این مسئله تلاش کرده وظایف فرهنگی خود را در زیباترین قالب‌ها(هنر و ادب) به مخاطبان کودک و نوجوان خود، که آینده به دست آنها ساخته خواهد شد، ارایه می‌کند.

هادی هم‌چنین «پایین بودن سطح مطالعه» را تهدید جدی در حوزه‌ی فرهنگ جامعه دانست و گفت: «کتاب‌خوانی» زیربنای همه‌ی فعالیت‌های کانون است و برهمین اساس همکاران ما در مراکز فرهنگی‌هنری کانون برای علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوانان به کتاب و کتاب‌خوانی همواره طرح‌ها و نوآوری‌های فراوانی را برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کنند.

مدیرکل کانون «کتاب» را به واسطه‌ی دنیاهای جدیدی که در برابر کودکان و نوجوانان قرار می‌دهد، پدیدآورنده‌ی اتفاق‌های خوب برای آنان دانست و در همین راستا «کتاب‌خانه‌ی پستی» کانون را با رویکرد تازه در امانت کتاب به کودکان و نوجوانان، ظرفیت مناسبی برای جبران کمبود سرانه‌ی مطالعه در میان مخاطبان و جامعه معرفی کرد که هم‌چنین می‌تواند برروی اقتصاد و معیشت آنان نیز تاثیرگذار باشد.

قابل ذکر است پیش از سخنان مدیرکل کانون، رییس آموزش و پرورش نصرت‌آباد «بهداشت روح و جسم» دانش‌آموزان را از جمله رویکردهای آموزش و پرورش نصرت‌آباد معرفی کرد و از حضور موثر کانون در ایجاد محیطی شاد برای کودکان و نوجوانان شهر و روستاهای نصرت‌آباد قدردانی کرد.

عبدالحمید شه‌بخش در ادامه با اشاره به اهمیت افزایش مطالعه در میان دانش‌آموزان حضور مربیان سیار کانون در میان دانش‌آموزان را مفید دانست و خواستار افزایش این فعالیت‌ها در مدارس شد.

شه‌بخش در بخش دیگری از سخنان خود به چندین حضور تریلی سیار کانون در دورترین نقاط نصرت‌آباد اشاره و ضمن تشکر از برنامه‌ریزی جهت این برنامه، از تاثیر این حضور در افزایش شادی و نشاط در میان دانش‌آموزان صحبت کرد.

پس از سخنان شه‌بخش دیگر همکاران آموزش و پرورش نیز ضمن ارایه‌ی گزارشی از عملکرد بخش‌های خود از فعالیت‌های کانون برای دانش‌آموزان این منطقه قدردانی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =