کاروان پیک امید به مناطق کم‌برخوردار استان کردستان اعزام می‌شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: کاروان پیک امید به مناسبت دهه فجر به مناطق کم‌برخوردار استان اعزام و به اجرای برنامه های فرهنگی،هنری و ادبی می پردازند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، سهیلا شیخی در سخنانی اظهار داشت: داشتن جامعه ای پویا و موفق مرهون کودکانی سالم و پر انرژی است. نیاز جامعه اقتضا می کند که برای حال و آینده کودکان تصمیماتی اتخاذ شود که در پیشرفت آنها مفید واقع شود.

شیخی گفت: کودکانی که در مناطقی بسیار محروم و دورافتاده زندگی می کنند و دسترسی به این مراکز فرهنگی ندارند. بسیاری از کودکان روستایی محروم از امکانات می باشند. آنها نیز نیروهای بالقوه ای هستند که در شکل دادن جامعه آینده نقشی اساسی ایفا خواهند کرد. لذا توجه به این کودکان نیز باید در اولویت های برنامه های فرهنگی مراکز فرهنگی واقع شود.
 وی خاطر نشان ساخت: کودکان روستایی و مناطق حاشیه شهرها نیز به کتاب، اسباب بازی، دیدن فیلم و سایر خدمات فرهنگی نیازمند هستند و برای اینکار باید به‌خوبی از امکانات موجود بهره برد. توسعه فرهنگی با رویکرد توجه به کودکان مناطق محروم و روستایی ضروری است.

مسئول کمیته کودک و نوجوانان در ادامه گفت :در این راستا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان  به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با اعزام 25 کاروان پیک امید  جهت بهره مندی کودکان محروم و کم برخوردار در مناطق روستایی و شهرستانی نموده است که این کودکان هم در این ایام بتوانند از برنامه های فرهنگی،هنری و ادبی نیز استفاده کنند.

سهیلا شیخی افزود: طرح امداد فرهنگی پیک امید طراحی شده تا از این طریق بتوان به روستاها و مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار فعالیت‌هایی مانند کتابخوانی، قصه گویی، اهدای کتاب، آموزش هنرهای دستی، کاردستی، نمایش فیلم و انیمیشن را انجام داد.

شیخی در ادامه خاطر نشان ساخت » ویژه برنامه های متنوع و زیادی به مناسبت دهه فجر با همکاری اعضا کمیته کودک و نوجوان در استان پیش بینی شده است که ویژه کودکان و نوجوانان 7 الی 17 سال برگزار می شود.

وی در پایان گفت: در همین رستا مربیان مرکز فرهنگی هنری  شماره 3 بهاران سنندج همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با مراجعه به روستای قار از توابع سنندج به اجرای برنامه های قصه گویی از خاطرات بچه های انقلاب ، فعالیت ادبی بصورت نوشتن طومار ، نقاشی رولی با موضوع خاطرات انقلاب اززبان بزرگترهایم ، مسابقه ، نمایش عروسکی قلب مترسک ، و بحث آزاد درارتباط با فضای مجازی و مضرات آن در محل اردوگاه امام علی (ع) پرداختند .

لازم به ذکر است، پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج با مراجعه به روستای باباریز و منطقه حاشیه شهر فرجه نیر در هفته آینده به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی خواهد پرداخت همچنین پیک امید در تمامی شهرستان های استان نیز اجرا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =