کد خبر: 295627
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
بازدید 1405
فیروزان پایتخت اولین جشنواره‌ی بازی‌های بومی و محلی نهاوند شد

نخستین جشنواره‌ی بازی‌های بومی‌ومحلی شهرستان نهاوند، چهارشنبه شانزدهم بهمن‌ماه هم‌زمان با پنجمین روز از دهه‌ی مبارک فجر، در شهر فیروزان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، این جشنواره با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با بازی و نقش و اهمیت آن در سلامت جسمانی و روانی، با حضور مدیرکل کانون، بخشدار، اعضای شورای شهر و تنی چند از مسئولان اداره‌های این شهر در آموزشگاه شبانه‌روزی زینبیه برگزار شد.
در این جشنواره مدیرکل کانون ضمن تبریک دهه‌ی مبارک فجر، خطاب به همکاران کانونی گفت: بازی  یکی از راه‌های ایجاد شادی و نشاط در کودکان و نوجوانان است و کودکان و نوجوانان با بازی می‌توانند علاوه بر شادی و لذت روحیه اعتماد به نفس، کار گروهی و  سلامت جسم و روح خود را ارتقاء دهند.
وی همچنین تاکید کرد با همکاری مسئولان  و همکاران در تابستان سال ۹۹ دومین جشنواره‌ی بازی‌ها را با قوت تمام و این بار در شهرستان نهاوند برگزار خواهیم کرد. ضرابی‌زاده ضمن تشکر از حضور پرشور کودکان و نوجوانان  و  مسئولان شهر در این جشنواره ابراز امیدواری کرد با تلاش بیشتر می‌توان این‌گونه برنامه‌ها را در سطح شهرستان‌ها افزایش داد و فضایی شاد و پر نشاط را برای کودکان و نوجوانان آفرید.
وی در ادامه از زحمات بی‌وقفه‌ی همکاران در جهت برگزاری هر چه بهتر این جشنواره تشکر کرد.

لازم به ذکر است پس از ارسال فراخوان این جشنواره در آذرماه سال جاری، تعداد ۲۴۴ نفر، ۲۶۴ بازی را به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال کردند که پس از داوری ۶ بازی به عنوان برگزیده نهایی و ۲ بازی شایسته تقدیر شناخته شدند.
شایان ذکر است اعضاء برگزیده، بازی‌های خود را در جمع ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان اجرا کردند و در پایان جوایز برگزیدگان اهداء شد. اجرای سرود و دکلمه از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =