ضرورت تبیین جایگاه شهیدان برای کودکان و نوجوانان

مدیرکل کانون استان گیلان در دیدار با خانواده شهید هشت سال دفاع‌مقدس، از لزوم تبیین نقش شهیدان در پاسداشت ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی برای آینده‌سازان سخن‌گفت و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت را یک ضرورت خواند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اسفندیارضیائی طی دیدار با خانواده شهید «نصیب رجبی» که در راستای اجرای «طرح سپاس» صورت‌گرفت، فرهنگ ایثار و شهادت را فرهنگی مقدس و اصیل توصیف‌کرد و تبیین نقش شهیدان را در پاس‌داشت ارزش‌های اسلامی و انقلابی برای نسل کودک و نوجوان مهم و حیاتی‌خواند.

مدیرکل کانون گیلان در دیدار با خانواده این شهید ماسالی هم‌چنین، هجمه‌های دشمنان اسلام و انقلاب را یادآورشد و با بیان این که هدف تمامی این ستیزه‌جویی‌ها، آسیب‌رسانی به فرهنگ ایرانی اسلامی کشور و انحراف باورهای مبتنی بر آموزه‌های دینی کودکان، نوجوانان و جوانان است، افزود: امروزه شاهد بالندگی و توان‌مندی فرزندان ایران اسلامی هستیم و از این رو لازم ‌است، بیش از گذشته و با تکیه بر میراث شهیدان به حفظ و صیانت از داشته‌های فرهنگی بپردازیم.

او هم‌چنین تقارن این دیدار با ایام چهل‌ویکمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی را  موردتوجه‌قرارداد و با بیان اینکه استواری نظام و روند رو به رشد این حرکت مردمی را مدیون امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و شهیدان هستیم، تاکیدکرد: به‌عنوان دست‌اندرکار عرصه فرهنگ، بایستی این مهم را به کودکان یادآورشده و نقشی ماندگار در نهادینه‌سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی ایفاکنیم.

 بخش پایانی سخنان رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر استان به جریان‌سازی خون شهیدان اختصاص‌داشت و وی با خاطرنشان‌کردن شهادت سردار سپهبد شهید، حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم افزود: راه‌شهادت هیچ‌گاه بسته نیست و برهمین اساس نیز شاهد استقبال روز افزون از این مسیر و افزایش گستره فرهنگ شهادت طلبی و ایثارگری، درکشور و فراتر از مرزهای ایران اسلامی هستیم.

گفتنی است، در این دیدار که با تجلیل از مادر شهید، نصیب‌رجبی و اهدای لوح سپاس و هدیه مدیرکل کانون استان گیلان به این بانوی ایثارگر همراه‌شد، عباس خیروشر، رئیس بنیاد شهید شهرستان ماسال و نمایندگانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضورداشتند.

شایان ذکراست، شهید نصیب رجبی، سال ۱۳۴۹ در شهرستان ماسال استان گیلان متولدشد و  ۲۳ خرداد ماه ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه، به خیل شهیدان سرافراز اسلام و انقلاب اسلامی پیوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =