ارسال ۲۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره‌ قصه‌گویی"چله قصه‌ها"

دبیر تخصصی جشنواره قصه‌گویی چله قصه‌ها از ارسال ۲۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره‌ خبر داد

  به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان یزد، مهدی آرایی با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی اظهار داشت: هنر قصه‌گویی در ایران طی دو دهه اخیر مورد توجه ویژه‌تری قرار گرفته و با ورود قصه‌گویان بین‌المللی در جشنواره‌ها، بحث قصه‌گویی رسمیت یافته است.

 وی با بیان این‌که جشنواره چله قصه‌ها به منظور گسترش قصه‌های بومی و محلی و شناسایی این قصه ها است ادامه داد: احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان در جشنواره، برنامه‌ریزی در جهت تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه‌گویی و مشارکت مردم هم‌چنین ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه از محورهای این جشنواره است.

 دبیر تخصصی جشنواره قصه‌گویی چله قصه‌ها با بیان این‌که سال گذشته نخستین جشنواره قصه‌گویی را در شهرستان تفت برگزار کردیم که مورد استقبال نیز قرار گرفت افزود: امسال نیز استقبال خوبی از جشنواره قصه‌گویی شده به طوری‌که ۲۱۰ اثر از سراسر استان به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد ۹۲ اثر برای شرکت در جشنواره انتخاب شده است.

 وی با بیان این‌که آثار منتخب از ۱۹تا ۲۱ بهمن‌ماه در شهرستان میبد اجرا خواهند شد اضافه کرد: در انتها از برگزیدگان تجلیل خواهد شد اما تجلیل از سعید جانب‌اللهی؛ پژوهش‌گر و پیشکسوت حوزه قصه‌گویی و ادبیات بومی و محلی به عنوان بخش ویژه این جشنواره خواهد بود.

 آرایی افزود: این جشنواره با روایت‌گری قصه‌گویان از سنین حداقل ۶ سال در بخش‌های زنان و مردان، دختران و پسران و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برگزار خواهد شد که می‌تواند مفاهیم تربیتی را به کودکان و نوجوانان منتقل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =