کد خبر: 295714
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
جان گرفتن بازی های بومی محلی در مرکز شماره ۲ اسفراین

اعضای مرکز شماره دو اسفراین با اجرای بازی های بومی محلی، به رقابتی سالم در محیطی شاد پرداختند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، ویژه برنامه 《جام تیله بازی و یک قل دوقل  》 با اجرای بازی های بومی محلی در مرکز شماره دو اسفراین  به معرفی این بازی ها پرداختند .

صدیقه محمد آبادی مربی مسئول این مرکز با اشاره به اهمیت این فعالیت شاد در این مرکز فرهنگی هنری گفت:  بازی های گروهی با ابزار یا بدون ابزار خاص ،شور و نشاط عمیقی را در بین کودکان و نوجوانان ایجاد می کند و فعالیت مناسبی است تا دوستی ،همدلی و همکاری میان آن ها تقویت شود. بچه ها در جریان بازی نقش های اجتماعی را تمرین می کنند و برای ایفای نقش در اجتماع های کلان آماده می شوند .

محمد آبادی  گفت :بازی های بومی و محلی که ریشه در سنت ها و فرهنگ هر منطقه دارند،عاملیست  برای پیوند آنها با فرهنگ و تاریخ مشترک آنها با بزرگسالان.

وی افزود: در این برنامه ها چندین بازی بومی و محلی به اعضا معرفی و با شرکت بیش از ۶۰ نفر  اعضا  دختر و پسر به تفکیک انجام‌شده است.

گفتنی است ؛بازی‌های یک قل، دو قل و تیله‌بازی سبب بهبود هماهنگی چشم و دست، حرکات ظریف، گرفتن سه‌انگشتی، توزیع نیرو، سرعت عمل و تقویت ادراکی-دیداری در کودک می‌شود. این دو بازی برای تمامی سنین بالای 5 سال قابل‌اجراست. همچنین برای کودکانی که مبتلا به LD، MR و ADHD هستند بسیار مفید خواهد بود و سبب بهبود دست‌خط کودک، برانگیختگی حسی-حرکتی و تمرکز و توجه‌شان می‌شود.

 همچنین قابلیت اجرای آن ها در مرکز و توصیه به اجرای این بازی ها در مدارس و همچنین در جمع خانواده ،مورد تاکید مربیان قرار گرفته است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =