سرمایه‌گذاری بر روی پرورش اندیشه نونهالان، از بهترین عبادت‌هاست

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاری که بر روی پرورش اندیشه نونهالان می‌شود بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری و از بهترین عبادات‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار با اعضای کارگروه کمیته کودک و نوجوان ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان این مطلب افزود: اگرچه زمینه‌های نسبی در جهت پرورش فکری کودکان وجود دارد زیرا خانه، خانه مسلمانان است و خود به خود روی فکر فرزندان تاثیر می‌گذارد، اما این میزان کافی نیست.

 وی ادامه داد: امیدواریم در بخش‌های پیش رو، از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه، در نهایت فرزندانی که تحویل جامعه داده می‌شوند جوان‌هایی باشند که هم در مدیریت زندگی خودشان به سعادت برسند و هم در مدیریت جامعه، خدمت بی‌بدیل کنند.

وی با بیان این‌که هر مسئله‌ای را با فکر می‌توان به نتیجه رساند و از انسان به اندیشه تعبیر می‌شود، گفت: چشم، گوش و امکانات، همه ابزار هستند اما خود انسان اندیشه است و اگر این اندیشه پرورش پیدا کند و بر منابع اصلی از جمله منبع فطرت، عقل، وحی و کشف به حقایق برسد آن زمان همه‌ی مردم سلمان فارسی، ابوذر غفاری، زینب کبری(س) خواهند شد اما اگر به این حد نصاب نمی‌رسند، پیداست که به اندیشه‌ها عمل نکرده‌اند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به این‌که هیچ کار خیری به اندازه پرورش اندیشه وجود ندارد، ادامه داد: عالم مادی و زندگی این جهانی، عالم تزاحم است و ما در مرحله‌ی آزمایش قرار داریم، اما اگر در اندیشه موفق شویم مزاحمت‌ها برداشته می‌شود زیرا اندیشه، ما را به آن مرحله‌ای از کمال می‌رساند که در آنجا تزاحم وجود ندارد.

در ابتدای این دیدار طاهره حمیدی مدیر کل کانون و مسئول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر طی سخنانی ضمن تبریک ایام دهه فجر گزارشی از اهم فعالیت‌های کمیته کودک نوجوان ستاد چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب ارایه کرد.

رییس بنیاد مستضعفان از کانون درمیان بازدید کرد

رییس بنیاد مستضعفان کشور به همراه استاندار خراسان جنوبی در حاشیه جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی در شهرستان درمیان از مرکز فرهنگی و هنری کانون در این شهرستان بازدید کرد.

در این بازدید که صبح روز جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ صورت گرفت طاهره  حمیدی مدیرکل کانون استان خراسان جنوبی گزارشی از مشکلات مربوط به  نوسازی و توسعه مراکز کانون که اسناد مالکیت زمین آن متعلق به بنیاد مستضعفان است ارایه  کرد و خواستار مساعدت رییس بنیاد مستضعفان کشور در برای واگذاری این املاک به کانون شد.

سید پرویز فتاح نیز ضمن قدردانی از فعالیت‌ها و خدمات کانون به کودکان ونوجوانان به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار و اعلام همراهی بنیاد با مسئولان استانی گفت: قول داد در این زمینه همکارهای لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =