کد خبر: 295723
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
رمان «هستی» فرهاد حسن‌زاده به چاپ هفتم رسید

رمان «هستی» به نویسندگی فرهاد حسن‌زاده، از کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ هفتم رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «هستی» به نویسندگی فرهاد حسن‌زاده، از مجموعه «رمان نوجوان امروز» است که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شده و تعداد شمارگان آن به ۳۸هزار نسخه رسیده است.

کتاب «هستی» داستان دختر دوازده ‌ساله‌ای به نام هستی که ساکن آبادان است. او روحیه عجیبی دارد. کارهای او به‌هیچ‌وجه به دختران شبیه نیست. او دوست دارد با پسرها فوتبال بازی کند و با دایی جمشید به موتورسواری برود و راندن موتور را از او یاد بگیرد.

قصه این رمان که در دل جنگ روایت می‌شود، به ارتباط هستی و پدرش می‌پردازد. این کتاب جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های کانون پرورش فکری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و از پرمخاطب‌ترین آثار خوانده شده از سوی اعضای کتاب‌خانه‌های کانون سراسر کشور بوده است.

این رمان همچنین برگزیده‌ی مخاطبان نوجوان کانون، برنده‌ی نشان لاک‌پشت نقره‌ای اولین دوره لاک‌پشت پرنده، برگزیده‌ی شورای کتاب کودک، برگزیده‌ی بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان و برنده‌ی نشان هدهد سفید (جشنواره انتخاب کتاب از سوی کودکان و نوجوانان سراسر کشور) شده و نامزد کتاب سال ایران، جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون و کتاب سال شهید غنی‌پور بوده است.

رمان «هستی» که برای اولین بار در سال ۱۳۸۹ در انتشارات کانون پرورش فکری به چاپ رسید، در چاپ هفتم با قیمت ۳۰هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

این رمان تاکنون به زبان‌های انگلیسی، ترکی استانبولی و عربی نیز منتشر شده است.

«همان لنگه کفش بنفش»، «آقای رنگی و گربه ناقلا یا این جوری بود که اون جوری شد»، «دیو دیگ به سر»، «پی‌تی‌کو پی‌تی‌کو»، «وقتش رسیده ‌کمی پسته ‌بشکنیم»، «کتاب داستان ۵»، مجموعه «قصه‌های کوتی‌کوتی» و «زیبا صدایم کن» از دیگر آثار حسن‌زاده است که در کانون منتشر شده است.

یادآوری می‌شود فرهاد حسن‌زاده به‌عنوان نامزد ایرانی جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ و همچنین نامزد جایزه آسترید لیندگرن برگزیده‌ شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =