شخصیت برجسته شهید سپهبد سلیمانی در دهه فجر معرفی شد

دو مرکز فرهنگی هنری 12 و 38 آشنایی با سیره اخلاقی شهید سپهبد قاسم سلیمانی را در اولویت ویژه برنامه های دهه فجر مراکز خود قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، به مناسبت ایام دهه فجر، مسئول و مربیان مرکز 12 کانون پرورش فکری تهران پس از مشورت با اعضای نوجوان، فضاسازی مناسبی را با موضوع و محتوای این ایام و همچنین با مشارکت خود اعضا به اجرا در آوردند.

در قدم اول پانلی با عنوان «چو ایران نباشد تن من مباد» طراحی شد تا از این طریق سرزمین ایران، شخصیت های نامی مثل امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی، شهدای قبل و بعد از انقلاب به خصوص شهدای مدافع حرم و سرآمد آنها، شهید سپهبد قاسم سلیمانی به درستی معرفی شوند.

همچنین معرفی پرچم ایران و تعهد ما نسبت به حفظ آن از دیگر هدف های این مرکز بود که در  پانل فوق گنجانده شده است. البته در این پانل سوال هایی مطرح شده که اعضا به مسابقه ادبی می پردازند:

بعد از پاسخ به سوال هایی چون 1- نمادهای موجود در پرچم نشان چیست؟ 2- به من بگو قهرمان کیست و ما چگونه میتوانیم قهرمان باشیم؟ بهترین جمله ها انتخاب و در پاکت تعبیه شده روی طرح گذاشته می شوند.

کارگاه اوریگامی نیز با عنوان «سرزمین آباد من» ویژه برنامه دیگری است که اعضا به صورت گروهی به ساخت کبوتر آزادی و گل لاله و با نظارت مربی می پردازند.
مرکز 12 کانون استان تهران روزهای زوج پذیرای مدارس پسرانه و روزهای فرد میزبان مدارس دخترانه خواهد بود و تمامی فعالیت ها هم برای ایشان و هم برای اعضای کانون این مرکز اجرا می شوند.

مسابقه بی سابقه نیز از دیگر فعالیت های اجرایی مرکز است که در آن به معرفی کتاب ها و وقایع و بازی و سرگرمی پرداخته می شود. پخش انیمیشن، قصه گویی و نمایش خلاق و بازی، توجه به نهج البلاغه و معرفی و اجرای برنامه های ویژه مرتبط با آن نیز از دیگر فعالیت های اجرایی این مرکز محسوب می شود.

مرکز 38 کانون پرورش فکری استان تهران نیز در ویژه برنامه هایی که به مناسبت دهه فجر در نظر گرفته «همدلی، فداکاری و وحدت» را سرلوحه فعالیت های خویش در نظر گرفته است. 
بر این اساس دو پانل در مرکز تهیه شده که روی آنها از روز 12 تا 22 بهمن فضاسازی‌ها شکل گرفته تا بچه ها با این ایام و اتفاقات آن دوره آشنا شوند.

تهیه یک پانل با عنوان «سردار دل ها» با هدف معرفی شهید سپهبد قاسم سلیمانی، تهیه یک پانل با عنوان «آن روزها» با نصب تصاویر ایام انقلاب به صورت آلبوم، تولید 4 پانل دیواری برای معرفی دستاوردهای انقلاب در بخش فرهنگی، پزشکی، هسته ای، علمی ، نمایش چندین کتاب در کنار پانل های مرکز و همچنین ساخت یک حوض بزرگ که روی ماهی های آن چندین حرف نوشته شده و بچه ها باید این حرف ها را با قلاب صید کرده و کلماتی با موضوع مد نظر بسازند؛ از دیگر فعالیت های انجام شده است.

دعوت از مدرسه آل هاشم در پایه های پنجم و ششم و چهارم و ساخت لاله به روش اوریگامی و اجرای بازی ساخت کلمات با توجه با موضوع مرکزاجرای کارت پستال سازی و نقاشی با موضوع مرکز تا کنون صورت گرفته و در کارگاه خوشنویسی نیز اعضا جملات زیبای انقلابی را با خط خوش روی کاغذهای می نویسند تا بر دیوار مرکز نصب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =