صلح واره 41 مهمان روزهای انقلاب شد/ گرامیداشت یاد شهدای آتش نشان و مدافع وطن

برنامه های ویژه فجر مراکز فرهنگی هنری 32، 30 و 39 با موضوعاتی چون گرامیداشت یاد شهدای مدافع وطن و آتش نشان، مهمترین رویدادهای بهمن 57 و محوریت صلح و عدالت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در مرکز فرهنگی هنری شماره 32 کانون پرورش فکری تهران یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه شهدای مدافع وطن و شهید آتش نشان محسن قدیانی با حضور خانواده شهید، اعضا، کارشناس مرکز و همکاران؛ گرامی داشته شد.

خوش آمد گویی و خوانش دکلمه ای در خصوص شهدای آتش نشان توسط رمضانی مسئول مرکز، گفت و گو با پدر شهید محسن قدیانی و بیان خاطرات دوران کودکی و نوجوانی پسرشان، اجرای سرود توسط اعضای پسر کودک با عنوان «ای ایران»، اعلام برگزیدگان طرح کتاب خوانی پویش سبز با عناوین انقلابی، گفت و گو با مادر شهید محسن قدیانی و بیان خاطراتی از ایشان و در ادامه گفتگو با دختر شهید قدیانی (رومینا قدیانی) و ذکر خاطراتی که موقع نماز خواندن با پدر داشت بخش های اصلی ویژه برنامه ای بود که مرکز 32 به اجرا درآورد.

ضمن اینکه به مناسبت فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مرکز  32 پذیرای تعداد 180 نفر از دانش آموزان مدرسه پسرانه شهید جلالوند نیز بود .

مرکز فرهنگی هنری شماره 30 تهران نیز در روزهای 12 تا 17 بهمن ماه ، میزبانی دانش آموزان پایه سوم و چهارم مدارس شهید استاد بخش، جلوه دانش و امت را بر عهده داشته است. دانش آموزان در فضای کتابخانه با مفاهیمی مثل ایثار، شهادت، مقاومت، رشادت و صبر در قالب فعالیت هایی چون معرفی مهمترین رویدادهای بهمن 57 به ویژه 12 بهمن ماه بازگشت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و 22 بهمن (سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی)؛ معرفی مرد ایثار و رشادت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ؛ معرفی حکمت هایی از نهج البلاغه، در قالب مفاهیم اخلاقی مانند نیکی و بخشش، عزت نفس، کرامت و بزرگی و.. با هدف آشنایی و انس بیشتر اعضا با این کتاب ارزشمند؛ معرفی کتاب نهج البلاغه راهی برای رسیدن به سعادت و معرفی کتاب هایی با موضوعات انقلاب و مفاهیم اتحاد و همدلی  در کافه انقلاب آشنا می شوند.

همچنین مسابقه «بچین و بگو» با هدف آشنایی اعضا با مفاهیم و کلمات انقلابی و ترغیب اعضا به خواندن پا نل ها از دیگر برنامه های این مرکز به شمار می رود.

ویژه برنامه های دهه فجر مرکز فرهنگی هنری شماره 39 تهران با محوریت صلح، همدلی و عدالت؛ «صلح واره 41» نامگذاری شد و فعالیت هایی در قالب معرفی وقایع انقلاب، معرفی شخصیت سردار شهید سلیمانی و رسول صدر عاملی کارگردان و اولین عکاس و گزارشگر در نوفل لوشاتو شکل گرفت. معرفی کتاب های انقلاب، اشعار و شعارهای انقلابی، پانل اندیشه صلح مختص آثار فرهنگی هنری ادبی اعضا در دهه فجر 98 ، مسابقه پرواز پرنده صلح، پانل دیدار با دریا مختص حکمت های نهج البلاغه نیز طراحی شد.

طی این دهه بازدید مدارس مهر ماندگار، فرهنگ و شهید سید کاظم موسوی از مرکز و اجرای فعالیت هایی همچون قصه گویی، مسابقه، کارگاه سفالگری، خوشنویسی، نقاشی و طرح ادبی برای دانش آموزان و همچنین مراسم جشن صلح و همدلی روز 16 بهمن 98 با حضور 60 نفر از اعضای کودک و نوجوان و والدین و کارشناس فرهنگی استان مهرناز قربانعلی و همکاران مرکز به اجرا درآمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =