پیک امید کانون مازندران در روستاهای کم برخوردار استان برگزار شد

به مناسبت دهه فجر، پیک امید کانون پرورش فکری مازندران در 10 روستای کم برخوردار استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، هم‌زمان با دهه فجر برنامه پیک امید کانون با هدف توسعه عدالت فرهنگی ویژه کودکان ونوجوانان روستایی با  اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در روستاها و مناطق کم برخوردار برگزار می شود.

این برنامه در قالب طرح‌های مختلفی این برنامه را در روستاها و مناطق کم برخوردار روستای و شهری استان اجرا می شود.

هم‌زمان با دهه فجر 10 برنامه پیک امید با حضور مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری  در 10  روستای استان از قبیل: سیمرغ- فر یدونکنار-محمودآباد- نور- نوشهر-تنکابن- نشتارود- نکا و کیاسر به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری برای کودکان ونوجوانان روستایی پرداخت.

بر همین اساس، طرح پیک امید در سومین روز از دهه فجر درروستاهای شهرستان‌های نور، محمودآباد و قائمشهر اجرا شد و در دور بعدی خود در روستاهای شهرستان؛  نکا، سیمرغ و فریدونکنار و چهاردانگه ساری انجام شد.

طرح پیک امید با حضور مدیر کل کانون مازندران، معاون فرهنگی و دیگر کارکنان این اداره کل در مدرسه ابتدایی شهید قاسمی روستای باباکلا چهاردانگه کیاسر با انجام برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی، اجرای نمایش عروسکی و اهدای کتاب به کودکان ونوجوانان دانش آموز روستایی برگزار شد.

همین برنامه با همکارای کتابخانه سیار و مرکز فرهنگی هنری نکا در روستای دوراب شهرستان با انجام فعالیت‌های قصه گویی ، معرفی وقایع و ایام، بازی و سرگرمی،کاردستی به همراه پذیرایی و اهدای جوایز صورت پذیرفت.

در همین حال  پیک امید کانون پرورش فکری شهرستان سیمرغ هم با همکاری امام جمعه، بخشداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه عمومی، آموزش و پرورش شهرستان سیمرغ در مدرسه شهید رحمان رضایی روستای سنگ تاب  با اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و بازی و سرگرمی و اهدای جوایز و کتاب به کودکان ونوجوانان روستایی اجرا شد.

در شهرستان  فریدونکنار نیز طرح پیک امید توسط مرکز فرهنگی هنری و کتاب‌خانه سیا روستایی این شهرستان،  با برنامه های متنوع و پرنشاط فرهنگی و هنری در مدرسه شهید یزدانخواه روستای حسین آباد برگزار شد .


این طرح در راستای توسعه عدالت فرهنگی برای کودکان ونوجوانان محروم از خدمات فرهنگی شهری توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در مناطق شهری و روستایی کم برخوردار اجرا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =