انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مابین اداره‌های کل کانون پرورش فکری و بهزیستی استان اردبیل

به منظور ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک آموزشی، فرهنگی و هنری، ارتقاء سطح دانش و مهارت نیروی انسانی، افزایش توانایی‌ها و قابلیت‌های مربیان مهدهای کودک و کودکان گروه سنی بالاتر، تفاهم‌نامه همکاری مابین اداره‌های کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بهزیستی استان اردبیل منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست زعفر احدزاده با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در سطح مراکز استان، گفت: خوشبختانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سایه حمایت‌های دولت و مردم متولی انتقال فرهنگ‌ها با موضوع‌های متنوع هنری، ادبی، علمی و مذهبی است.

مدیر کانون استان اردبیل در بخش دیگر از سخنان خود ضمن دعوت از مسئولان دستگاه‌های اجرایی در رابطه با تداوم، استمرار و تثبیت فرهنگ عامه در بین کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه به منظور گسترش همکاری‌های آموزشی، فرهنگی و هنری بین دو اداره کل تنظیم‌شده است تا از این طریق خلأهای موجود فرهنگی پر شود.

احدزاده تصریح کرد: در قالب طرح «امداد فرهنگی» نیز می‌توان از طریق کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی کانون نسبت به انجام فعالیت‌ها در مناطق آسیب‌پذیر، کمتر توسعه‌یافته و حاشیه شهری اقدام نمود.

در ادامه بهزاد ستاری مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اهمیت فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به ویژه در کسب موفقیت‌های به‌دست‌آمده در عرصه‌های متعدد فرهنگی هنری، پرورش خلاقیت و رشد تحول شناختی، خاطرنشان کرد: مطمئناً کانون در پرورش و رشد شخصیت سالم کودکان و نوجوانان در سطح کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی بهزیستی در قبال افراد جامعه هدف را نیز حائز اهمیت دانسته و تصریح کرد: با انجام همکاری‌های مشترک در زمینه پرورش استعدادها، خلاقیت‌ها و انتقال فرهنگ‌های بومی‌ومنطقه‌ای به نسل‌های آینده، می‌توان از بروز و شیوع فرهنگ‌های بیگانه و درنهایت از تهاجم فرهنگی جلوگیری کرد.

ستاری ادامه داد: حساس سازی جامعه، خانواده و افراد ساکن در آن به مسائل روز، یکی دیگر از سیاست‌ها و برنامه‌هایی است که لازم است در زمینه هویت بخشی، حفظ ارزش‌های جامعه و آگاهی دهی به آیندگان تلاش‌های جدی به عمل آید.

شایان‌ذکر است: ایجاد زمینه‌های مشترک آموزشی، فرهنگی و هنری پرورش خلاقیت و رشد استعدادها و توانایی‌های فکری کودکان پیش‌دبستانی مهدهای کودک و کودکان مراکز نگهداری، برخورداری از امکانات و توانمندی‌های موجود، معرفی کانون به منظور مجری برنامه‌های آموزشی، تعیین نیازهای آموزشی در راستای پرورش خلاقیت و توانمندسازی کودکان، برگزاری دوره‌های آموزشی، توانمندسازی مربیان و مدیران مهدهای کودک و برگزاری کارگاه‌های فرهنگی و هنری برای کودکان جامعه هدف ازجمله مفاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک است.

گفتنی است تفاهم‌نامه همکاری مابین اداره کل بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور عملیاتی نمودن مفاد تنظیم‌شده در روز ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ به امضای طرفین رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =