مرکز فراگیر و دومین کتاب‌خانه سیار روستایی هدیه فجر ۹۸ به کودکان ونوجوانان قاینات

دومین کتاب‌خانه سیار ورستایی و همچنین مرکز فرهنگی وهنری فراگیر کانون قاین در نوزدهمین روز از بهمن ۱۳۹۸ با حضور مدیر کل کانون استان، محمد کریمی فرماندار قاینات و جمعی از مسئولان شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی در آیین افتتاحیه این دو طرح گفت: مراکز فراگیر کانون در راستای اجرای عدالت فرهنگی و بهره مندی تمامی کودکان ونوجوانان و همچنین با هدف تسهیل در استفاده از امکانات کانون برای کودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه مناسب سازی وبا  تهیه کتاب‌های بریل، کتاب‌های گویا و لمسی،دستگاه‌های به دید و تایپ خط بریل، رایانه مخصوص نابینایان و کم بینایان و... تجهیز شده است.

وی افزود: علاوه بر پیش بینی امکانات فیزیکی در این مراکز؛ آموزش مربیان و مناسب‌سازی فعالیت‌های کانون از دیگر اقدامات کانون پرورش فکری جهت پربار کردن فعالیت‌های مراکز فراگیر بوده که علاوه بر فعالیت های رایج کانون نظیر کاردستی، شعرخوانی، کتابخوانی و... فعالیت های ویژه ای چون قصه گویی و فعالیت های مناسب این اعضا در مراکز فراگیر انجام می شود.

حمیدی با توضیح این که مراکز فراگیر به این معنا است که همه کودکان و نوجوانان با هر شرایطی بتوانند همراه هم در فعالیت‌های مرکز شرکت کنند گفت: مرکز فراگیر قاین دومین مرکز در استان است که به منظور بهره مندی این کودکان راه اندازی شده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز به کار دومین کتاب‌خانه سیار روستایی در این شهرستان و خدمات رسانی به کودکان ونوجوانان بیش از ۲۰ روستا نیز خاطر نشان کرد: حضور در جمع بچه های روستا، امانت کتاب و علاوه بر آن اجرای فعالیت‌هایی از جمله روخوانی کتاب، شعرخوانی، قصه گویی، کاردستی  و اجرای بازی‌های بومی و محلی بخشی از فعالیت‌ های این مراکز است.

گفتنی است برای  این دو طرح اعتباری بالغ بر یک میلیارد وپانصد میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی هزینه و هم‌زمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به کودکان ونوجوانان مستعد این شهرستان هدیه شده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =