گرامی‌داشت دهه مبارک فجر در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، با اجرای ویژه برنامه‌های متنوع، دهه مبارک فجر را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، هم‌زمان با دهه مبارک فجر،برنامه‌های متنوع و پرنشاطی در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین اجرا می‌شود.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره 2 کانون تاکستان، به مناسبت دهه مبارک فجر، فعالیت‌های معرفی وقایع و ایام، اجرای موسیقی انقلابی، معرفی شخصیت امام خمینی(ره)، مسابقه، معرفی شعارهای انقلاب، اجرای بازی‌های محلی، معرفی کتاب‌های انقلابی و قصه‌گویی انجام شد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره 2 کانون آبیک با حضور 60 دانش‌آموز مدرسه ابتدایی زهره بنیانیان، فعالیت‌های معرفی وقایع و ایام، معرفی کانون و فعالیت‌های آن، نمایش نماهنگ بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی، همخوانی سرود های انقلابی، نمایش یک فیلم پویانمایی، کارگاه آموزش بهداشت و سلامت با حضور یک پزشک مهمان و قصه ‌گویی را انجام داد.

به همین مناسبت مسابقه دارت و فوتبال دستی در مرکز شریفیه برگزارشد

در مرکز فرهنگی و هنری کانون آوج، با حضور مربیان در مدرسه دکتر علی شریعتی برای 60 دانش‌آموز پسر فعالیت‌های نواختن بانگ انقلاب، قصه‌گویی، معرفی کتاب، آموزش کاردستی و اجرای طرح‌های هنری دهه فجر انجام شد.

حضور در نماز جمعه و اجرای فعالیت‌های کانونی برای مخاطبین کانون مانند بانگ انقلاب، شعرخوانی، قصه‌گویی، کارگاه کاردستی، کارگاه ادبی «دل‌نوشته‌های انقلابی»و شرکت مربیان و اعضا در کنار هم در نماز جمعه از برنامه‌های دیگر این مرکز در دهه مبارک فجر بود.

مرکز فرهنگی و هنری کانون اقبالیه هم برنامه دیدار با امام جمعه این شهر «حجت الاسلام فاطمیان»را با حضور اعضای برگزیده خود ترتیب داد.در این دیدار،اعضای کانون سرودخوانی و شعرخوانی انقلابی کردند و امام جمعه اقبالیه درباره چیستی و چرایی انقلاب برای آنها صحبت کرد.

این مرکز هم‌چنین یک دیدار اعضا با خانواده شهدای انقلاب را برگزار کرد که در آن خانواده شهید،از خاطرات خود برای اعضا سخن گفتند.

مرکزفرهنگی و هنری سگزآباد برای اعضای خود جشنواره کتابخانه ای بازی‌های محلی را اجرا کرد.

گردو بازی، هفت سنگ، دستمال پشت، شاه و وزیر و زو از جمله بازی‌هایی بود که در این جشنواره دوروزه اجرا شد.

 مربیان و اعضای مرکز فرهنگی و هنری شماره 2 کانون تاکستان به مزار شهدای این شهرستان رفتند و با گل‌افشانی و غبارروبی مزار شهدا، یاد و خاطره حماسه‌سازان انقلاب و دفاع مقدس را گرامی‌داشتند.

در تاریخ 15 بهمن مرکز فرهنگی و هنری شماره 1 آبیک با حضور دانش‌آموزان مدرسه «امید فردا» فعالیت‌های کارگاه ادبی «من ایران را دوست دارم»، شعرخوانی، کاغذ و تا، کاردستی گل لاله، معرفی وقایع و ایام، نمایش فیلم و مسابقه را اجرا کرد.

در تاریخ 16 بهمن ماه هم این مرکز میزبان 60 نفر از دانش آموزان مدرسه «فرهنگ و ادب» بود که در فعالیت‌های کارگاه‌ نقاشی، معرفی وقایع و ایام، سرود، شعرخوانی، مسابقه و معرفی فعالیت‌های کانون شرکت کردند.

مرکز فرهنگی و هنری شماره 1 تاکستان با حضور 75 عضو مرکز، فعالیت‌های فضاسازی انقلابی، معرفی وقایع و ایام، طرح دیواری،معرفی کتاب، معرفی شخصیت امام خمینی(ره)، مسابقه،شعارنویسی،و چند کارگاه ادبی و هنری را در قالب جشن انقلاب انجام داد.

مرکز فرهنگی و هنری مجتمع در روزهای پرخاطره دهه فجر، با دعوت از مدارس فعالیت‌های کارگاه کارت تبریک سازی به روش اوریگامی و چاپ، بازدید از نمایشگاه کتاب‌های انقلابی، روخوانی کتاب‌های انقلابی، کارگاه سفال، کارگاه نقاشی گروهی، نمایش فیلم، معرفی شخصیت شهدای انقلاب بصورت طرح دیواری، نمایشگاه روزنامه‌های دیواری انقلاب، نمایشگاه آثار اعضا، نمایش خلاق،  مسابقه و پخش سرودهای انقلابی را اجرا کرد.

در مرکز فرهنگی هنری کانون ضیاآباد به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور 55 عضو کودک و نوجوان دختر، فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری و ادبی مانند معرفی وقایع ایام انقلاب سال 57، معرفی شخصیت امام (ره)، کارگاه دلنوشته اعضا مربوط به دهه فجر، برپایی نمایشگاهی از کتاب‌های تاریخ ودانستنی‌های انقلاب و همچنین شعارنویسی توسط اعضا انجام شد.

مربی کتابخانه سیار روستایی شماره 2 کانون هم با همکاری مسوول انجمن قصه‌گویی کانون، یک کارگاه قصه‌های انقلابی در روستای یحیی آباد تاکستان برگزار کرد.

انجام بازی‌های محلی و قصه‌گویی اعضا همراه با نقد دبیر انجمن قصه‌گویی فعالیت دیگر این برنامه بود.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره 3 قزوین، برای بیش از 270 نفر از دانش آموزان مدرسه شهید غنچه، ولیعصر (عج) ، شهید شهریاری و اعضای مرکزجشن «انقلاب نور»همراه با برنامه‌های برگزار شد

فضاسازی مرکز، برپایی نمایشگاه کتاب، کارگاه سفال کبوتر آزادی و انقلاب نور، خاطره گویی از انقلاب، معرفی شخصیت امام خمینی، قصه گویی، کارگاه خوشنویسی دیواری، کارگاه ادبی دلنوشته برای سردار دل‌ها، کارگاه نقاشی انقلاب نور،  شعرخوانی اعضا و خوانش پیمان میثاق با شهدای انقلاب، کارگاه نمایش خلاق ، بیان وقایع و بیان مفاهیم رنگ ها و نمادهای پرچم انقلاب اسلامی، اجرای سرود و قدردانی از اعضا گروه و اجرای چندین مسابقه انقلابی از فعالیت های اجرا شده در این جشن ها بود.

در مرکز فرهنگی و هنری الوند، مسابقه نقاشی «پدرخوب» با رویکرد بزرگداشت شهید سلیمانی با شرکت بیش از 40 عضو کودک و نوجوان دختر برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =