جعفر توزنده جانی نویسنده کشوری در کانون ایلام

به فاصله کوتاهی از ویژه برنامه ادبی دوپنجره،دومین نشست این برنامه کشوری این بار در شهرستان دهلران استان ایلام برگزار می شود.

به گزازش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،پس از برگزاری موفق اولین ویژه برنامه ادبی دوپنجره سال جاری در کانون ایلام که با حضور حسین تولایی شاعر مطرح ادبیات نوجوان برگزار شد، به فاصله کوتاهی با همراهی ویژه آفرینش های ادبی کانون کشور ،دومین نشست ادبی دوپنجره با حضور جعفر توزنده جانی نویسنده مطرح کشوری ادبیات نوجوان، در استان ایلام برگزار می شود.براساس این گزارش کتاب داستان کم حجم و پر محتوای چرا دریا عصبانی شد قرار است روز چهار شنبه ۲۳ بهمن در مرکز فرهنگی هنری شهرستان دهلران توسط مخاطبین کودک ونوجوانی که قبلا کتاب را در کانون خوانده اند، نقد و بررسی شود.در این برنامه که قرار است تعدادی از چهره های کشوری شعر وداستان دهلران نیز حضور داشته باشند، جعفر توزنده جانی با بچه ها و بزرگترها از شیوه های داستان نویسی کودک ونوجوان و کتاب های خود صحبت می کند و پاسخگوی پرسش بچه هانیز هست.
جعفر توزنده جانی متولد ۱۳۴۱ در نیشابوراست. وی فعالیت داستان‌نویسی را در حوزه ادبیات کودکان و نوجوان با رادیو کرمان در سال ۱۳۵۸ شروع کرد.

جعفر توزنده جانی با چاپ اولین داستانش در کیهان بچه‌ها در سال ۱۳۶۳ به جمع نویسندگان این مجله پیوست و این همکاری تا سال ۱۳۷۱ ادامه داشت. چند سالی در استان هرمزگان ساکن بود که تا قبل از سال ۱۳۷۰ در شهرستان میناب سکونت داشت و چند سالی با انجمن تئاتر این شهر همکاری داشت از سال ۱۳۷۰ که ساکن بندرعباس شد انجمن قصه این شهر را راه انداخت. داستان‌های کوتاهش در نشریان استانی چاپ می‌شد.

جعفر توزنده جانی از سال ۱۳۸۰ که در تهران ساکن شد همکاری خودش را با مجلات کودک و نوجوان شروع کرد. چند سالی مسئول داستان نوجوان دوچرخه بود. او در حال حاضر دبیر و عضو هیئت‌مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است و با نشریات رشد همچون رشد نوآموز و دانش‌آموز همکاری دارد. و با فرهنگسرایی و خانه فرهنگ منطقه پنج همکاری دارد که می‌توان به برنامه باهم بخوانیم اشاره کرد که به مدت ۷ سال است ادامه دارد.

تعداد از آثار جعفر توزنده جانی
کوزه‌های آب، حوزه هنری سازمان تبلغات اسلامی ۱۳۷۱
رودکی، دفتر انتشارات کتاب‌های آموزشی شد ۱۳۸۰
امیر اسماعیل سامانی، دفتر انتشارات کتاب‌های اموزشی رشد ۱۳۸۱
کمال‌الملک، دفتر انتشارات کتاب‌های آموزشی رشد ۱۳۸۱ تقدیر شد در جشنواره کتاب‌های رشد ۱۳۸۲
مردی که گم شده، به نشر ۱۳۸۱
میهمانی دیوها، مدرسه برهان، چاپ اول ۱۳۸۱ چاپ نهم ۱۳۹۷ برنده جایزه مهرگان ادب در سال ۱۳۸۲ به عنوان بهترین رمان نوجوان
مردی که می‌خواست قطار بخرد، نیستان ۱۳۸۱
سکه پدر بزرگ، سوره مهر ۱۳۸۲
جادوی دژ، انتشارات مدرسه ۱۳۸۴، تقدیر شد در بیانه جشنواره مهرگان ادب در سال ۱۳۸۵ به عنوان رمان تاریخی
چرا دریا عصبانی شد، کانون ۱۳۸۶، برنده جایزه غنی پور و کتاب منتخب کتاب‌خانه مونیج (کلاغ سفید) در سال ۲۰۰۷
افسون زنگ، پیدایش ۱۳۸۶، تقدیر شده در جشنواره ناشران کتاب کودک و نوجوان
افسانه سه پادشاه، افق ۱۳۸۴
کرمی که هیولا شد، کانون ۱۳۹۰
بهشت گمشده بابام، امیر کبیر ۱۳۹۰
النگ و ملنگ، کتاب‌های شکوفه ۱۳۹۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =