کودکان و نوجوانان مرکز کبودرآهنگ به دست‌بوسی مادر  شهید جلالی رفتند

هم‌زمان با هشتمین روز از دهه‌ی مبارک فجر و روز تکریم از مادران و همسران شهدا، اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کبودرآهنگ میهمان مادر شهید محمود جلالی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، هم‌زمان با رحلت حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم از مادران و همسران شهدا، اعضا مرکز فرهنگی‌هنری کبودرآهنگ به همراه مربی‌مسئول و کارشناس فرهنگی استان به منزل شهید محمود جلالی رفتند و با مادر وی به گفتگو نشستند. مادر کهنسالی که خود زمانی شیرزنی سپاهی بود و اکنون گرد پیری بر چهره‌اش نشسته و بیش از سی‌سال است که چشم انتظار بازگشت فرزند مفقودالاثرش است.
در این دیدار سرپرست مرکز  کبودرآهنگ، ضمن تقدیر و تشکر از مادر شهید جلالی، گفت: مادران شهدا والاترین مقام را در پیشگاه خداوند متعال دارند و نزد مردم محترمند.
در ادامه کارشناس فرهنگی استان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: رسالت کار فرهنگی ما ایجاب می‌کند تا در انتقال خاطرات جنگ و معرفی شهدا و رشادت‌های آنها به کودکان و نوجوانان هرچه بیشتر تلاش کنیم.
سپس کودکان و نوجوانان حاضر سوالاتی را درباره‌ی دوران کودکی و نوجوانی شهید، نحوه‌ی حضورش در جبهه‌های حق علیه باطل و چگونگی شهادتش از مادر شهید پرسیدند.
پس از آن مرصع جلالی مادر شهید، ضمن تشکر از کودکان و مربیان، به بیان خاطراتی زیبا از فرزند شهیدش پرداخت و یادآور شد: پسرم محمود ۱۸ ساله بود که در عملیات رمضان در سال ۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمد. وی سپس با بیانی رسا و شیوا خاطراتی از آن شهید بزرگوار را بازگو کرد.
در پایان مراسم اعضاء کانون کبودرآهنگ به رسم احترام لوح تقدیر و هدیه‌ایی به مادر شهید جلالی تقدیم کردند.
مادر شهید نیز با اهداء یک جلد کتاب جیبی با عنوان معراج‌المومنین از تک تک اعضا کانون قدردانی کرد.
لازم به ذکر است کودکان و نوجوانان پس از مراجعت از منزل شهید، درباره‌ی آنچه شنیده بودند متن های زیبایی نوشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =