کد خبر: 295797
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
آشنایی کودکان ونوجوانان با آرمان‎‌ های شهدای انقلاب

اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری مازندران، با حضور در مزار شهدا، یاد و نام آنان را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، به مناسبت دهه فجر و چهل و یکین سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری این کانون با حضور در مزار شهدای انقلاب و دفاع مقدس و دیدار با خانواده محترم شهدا، با آرمان‌های امام و شهدا تجدید بیعت کردند.

برنامه معرفی شخصیت و ایام و وقایع، یکی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری است و هم زمان با دهه فجر، مربیان کانون ضمن معرفی شخصیت شهدای انقلاب، تلاش دارند تا ضمن بیان الگوی مناسب برای کودکان ونوجوانان، مفاهیم انقلاب را به آنان منتقل نمایند.

بر اساس این گزارش،  مراکز شماره یک، دو، سه چالوس و دلگشا ضمن حضور در مزار شهدا ضمن عطر افشانی به مقام شامخ  شهیدان اسلام ادای احترام نمودند.

این برنامه با حضور حداکثری روسا و مدیران و نمایندگان ادارات شهرستان چالوس صورت پذیرفت.

در همین راستا مربیان و اعضای کانون چالوس با چند تن از خانواده‌های شهدا دیدار نمودند.

در مراکز شماره یک، دو و سه ساری در قالب کارگروه کودک ونوجوان دهه فجر با حضور در مزار شهدای ساری و عطرافشانی قبور مطهر شهدا ضمن قرائت فاتحه ادای احترام نمودند.

در شهرستان نوشهر هم مربیان و اعضای کانون با همراهی والدین خود در کنار امام جمعه، فرماندار شهرستان و کلیه روسای شهرستانی در گلزار شهدای نوشهر حضور یافتند و یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

ملاقات با خانواده محترم شهید حسن زاده نیز از دیگر برنامه های  ششمین  روز دهه مبارک  فجر  در مرکز نوشهر  بود .

اما هشتمین روز از دهه مبارک فجر و به مناسبت وفات حضرت ام البنین و روز گرامی‌داشت مقام مادران و همسران شهدا،دیدار با مادر شهید حسن هوشیاری توسط مربیان و اعضای مرکز قائمشهر انجام شد.

در این نشست مادر شهید ضمن معرفی شخصیت پسر شهیدشان ،خاطراتی از حضور ایشان در جبهه و تحصیلات‌شان بیان نمودند. سپس وصیتنامه‌ی شهید توسط مربی فرهنگی  برای اعضا قرائت شد.

مرکز شماره یک و دو بابل نیز به همراه تعدادی از اعضا به منزل مادر شهید نوجوان "جلال منصف" رفتند. مادر این شهید بزرگوار ضمن معرفی شخصیت شهید به بیان  خاطرات و روحیات شهید پرداخت.

اعضا و مربیان نیز سوالات خود را پرسیدند وسپس  وصیت نامه شهید بزرگوار توسط یکی از بچه ها  خوانده شد.

پس از این دیدار اعضا و مربیان بر مزار این شهید نوجوان حضور بافتند و با قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام گرانقدر شهدا پرداختند.

در شهرستان گلوگاه نیز، اعضا کانون، در مزار شهدا حضور یافته و ضمن  عطر افشانی قبور مطهرشهیدان با اهداف و آرمان‌های ایثارگران انقلاب اسلامی آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =