باغ‌موزه‌ی‌ امیر میزبان اعضای انجمن‌ ادبی آفرینش کانون سمنان

هشتادویکمین جلسه‌ی اعضا و مربیان انجمن ادبی آفرینش کانون پرورش فکری سمنان به میزبانی باغ موزه‌ی امیر برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مهرناز نصیری کارشناس مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان از برگزاری هشتادویکمین جلسه‌ی اعضا و مربیان انجمن ادبی آفرینش به میزبانی باغ موزه‌ی امیر سمنان خبر داد و گفت: این برنامه با حضور ۳۰ عضو نوجوان به‌منظور آشنایی بیش‌تر و پیوند عمیق‌تر آن‌ها با تاریخ صدساله‌ی سمنان و بهره‌برداری در خلق آثار جدید با رویکرد توجه به سرزمین مادری، برگزار و با استقبال آن‌ها روبه‌رو شد.

نصیری اظهار داشت: اعضا و مربیان پس از بازدید از بخش‌های مختلف این باغ‌موزه با توضیحات محمد عزیزالدین مدیر این مکان تاریخی و فرهنگی با تاریخ و تمدن سمنان و اشیاء به‌جا مانده از زمان جنگ‌ جهانی در این شهر، پیشرفت یک‌صد ساله در بخش سمعی و بصری این دیار و...، آشنا شدند و گفت‌وگویی نیز درخصوص توجه ویژه به تاریخ مستند در خلق آثار ادبی بین آن‌ها شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مستندات تاریخی این شهر، توجه به تاریخ چهل‌ساله‌ی انقلاب اسلامی در سمنان است که می‌تواند در آثار ادبی اعضا به زیبایی، انعکاس شود.

در ادامه‌ی این بازدید، اعضا و مربیان در بخش اسناد و شجره‌نامه‌ها دور هم گرد آمدند و با خوانش آثار یک‌دیگر به نقد و بررسی آن‌ها پرداختند.

نصیری در پایان تصریح کرد: «توجه به اندیشه در کنار تصویرسازی در شعر»، «تقویت زبان شاعرانه»، «توجه به جنبه‌های هدفمند و ساختاری یک شعر»، «تشویق انسجام توصیف‌های داستانی»، «توجه به نوع دیالوگ‌ها در اثر بومی داستان»، «پرهیز از ابهام» و «توجه به لحظه‌پردازی در کنار توصیف» از موارد بیان‌شده در نگاه نقادانه‌ی اعضای این انجمن بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =