مربیان کانون نقش برجسته‌ای در تبیین تاریخ انقلاب به کودکان و نوجوانان دارند

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل در ایام‌الله مبارک دهه‌فجر انقلاب اسلامی از برنامه‌های متنوع مراکز فرهنگی هنری بازدید نموده و راهنمایی‌های لازم را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در این ایام فرخنده از مراکز فرهنگی هنری شهرستان‌های نمین، مشگین شهر، خلخال، کوثر و اردبیل بازدید کرده و در آغاز دهه فجر نیز در پارس‌آباد حضور یافت.

احدزاده در جشن انقلاب مراکز کانون کوثر ضمن تبریک این ایام شکوهمند، گفت: مراکز و مربیان نقش برجسته‌ای در تبیین تاریخ انقلاب و نیز تاریخ کشور و منطقه به کودکان و نوجوانان در راستای ایجاد نگرش و دیدگاه لازم در این نسل دارند.

وی با اشاره به همراهی‌ روحانیون این خطه از استان در دوران و جنبش‌های پیش از انقلاب، حین و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در پژوهشی که در ارتباط با تاریخ فرهنگی جنوب استان داشته‌ام و در این خصوص مجموعه مستندی هم به جامعه علمی و پژوهشی کشور ارائه شد، این امر کاملاً هویداست و نقش بی‌بدیل روحانیون و مراجع برجسته‌ای که حضرت امام خمینی(ره) را از دهه چهل همراهی نمودند متعلق به منطقه کوثر و خلخال هستند.

احدزاده با بیان تاریخ آموزش‌وپرورش نوین این منطقه، اضافه کرد: ۷۹ سال از افتتاح اولین مدرسه این شهرستان می‌گذرد و نخستین ورودی‌های این شهر از رجال بسیار مؤثر در سطح کشور بودند که می‌توان به دکتر حسن احمدی گیوی از نوابغ ادبیات کشور، پروفسور محمدکاظم بشارتی از اساتید برجسته فیزیک کشور و دکتر محمدحسن سروری از پیشگامان دانش روانشناسی کشور که در اوج محرومیت و صرفاً با اتکا به توان خود و استفاده از ظرفیت مربیان و معلمانشان در آسمان علمی ایران چون ستاره‌ای درخشیدند، اشاره کرد.

مدیرکل کانون استان با تأکید به اینکه باید کودکان و نوجوانان مسیر بالندگی و پیشرفت را از مدارس و مراکز فرهنگی هنری کانون طی نمایند، عنوان کرد: کانون یکی از مهم‌ترین نهادهای پرورش قوه خلاقیت و توسعه و بالندگی در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری و علمی کشور است.

شایان‌ذکر است، در این بازدیدها با حضور مسئولان شهرستانی از مربیان، کارکنان و اعضای برگزیده مراکز با اهدای لوح سپاس قدردانی به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =