کد خبر: 295955
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
بازدید 163
ویژه‌برنامه‌های فجرانه مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان (۲)

ویژه‌برنامه‌های چهل‌ویکمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی با شعار« انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایت‌مداری، جهاد و مقاومت» در مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در حالی به استقبال چهل ‌و یکمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی رفتند که تبیین دلایل  پویایی، روند رو به رشد این نظام و تشریح ستیزه‌جویی‌های همیشگی دشمنان اسلام و انقلاب برای کودکان و نوجوانان، دردستور کارقرارداشت.

ارایه‌ی خوراک فرهنگی مناسب به آینده‌سازان و انتقال باورها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ‌به آنان، ازدیگر اولویت‌های مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون در این برنامه‌ها محسوب‌می‌شد.

مرکز فرهنگی هنری کانون رضوانشهر هم به همین مناسبت و با همکاری اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و موسسه‌ی فن‌بیان«آریامن»، نسبت به برگزاری کارگاه «فن‌بیان و سخنوری» اقدام‌کرد.

این کارگاه آموزشی با حضور اعضا و دانش‌آموزان مدارس صورت‌گرفت و ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر نیز با تبیین اهداف و اثربخشی این کارگاه در کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان، به تمجید از عملکرد کانون پرورش فکری در مسیر ارتقای سطح توانمندی‌های آینده‌سازان ایران اسلامی پرداخت.

این کانون درعین‌حال، برنامه‌های متنوعی را برای کودکان و نوجوانان تدارک‌دید و با برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای اعضا و مربیان، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی‌ومحلی‌عشایری و برگزاری «جشن‌انقلاب»، چهل‌ویکمین سال‌گشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گرامی‌داشت.

فضاسازی متناسب با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، برگزاری «جشن انقلاب»، برپایی نمایَشگاه آثار اعضا و مربیان و هم‌چنین، اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوان، از جمله برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان رودسر به‌شمارمی‌رفت.

مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت نیز به منظور تبیین اهمیت نماز برای کودکان و نوجوانان و تشویق آنان به انجام این فریضه‌ی دینی، نشست « نماز، چشمه پاکی‌ها» را با حضور کبری‌نیک قلب، از صاحب‌نظران این حوزه و همکار پیش‌کسوت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان‌برگزارکرد.

براساس این گزارش، میهمان برنامه سخنان خود را با خاطره‌گویی از روزهای انقلاب مردمی سال ۱۳۵۷ آغازکرد و درادامه، به اهمیت نماز از منظر اسلام و بزرگان دین پرداخت.

نیک‌قلب هم‌چنین به پرسش‌های اعضا در ارتباط با نماز پاسخ‌گفت و توجه به این مهم را بستری برای توفیق مادی و معنوی انسان‌ها دانست.

مرکز فرهنگی هنری کانون سیاهکل  درسایه تعامل و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های  مردم نهاد، به استقبال چهل‌ویکمین  سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی رفت.

این مجموعه‌ی فرهنگی با هدف افزایش ظرفیت‌های علمی آینده‌سازان ایران اسلامی و تربیت نسلی خلاق و مبتکر، میزبان مسابقه رباتیک «مهندسان کوچک» شد.

برپایی نمایشگاه دست‌آوردها، آماده‌سازی نشریه‌های دیواری با موضوع انقلاب، برگزاری کارگاه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و اجرای ویژه‌برنامه«زمین پاک»، از دیگر برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری کانون سیاهکل به‌شمار می رفت.

مرکز فرهنگی هنری کانون کیاشهر نیز افزون بر اجرای فعالیت‌های هدف‌مند و خلاقانه فجرانه، همایش«اُنس با نماز» را با حضور امام‌جمعه و همراهی اعضای کودک و نوجوان این مجموعه‌ی فرهنگی برگزارکرد.

 حجّت‌الاسلام و المسلمین مجتبی‌امیدی، سخنان خود در این همایش را با خاطره‌ای از سردار سپهبد شهید، حاج‌قاسم سلیمانی و اشاره به اهمیت نماز از دیدگاه این شهید آغازکرد و با طرح پرسشی در ارتباط با  دلایل اهمیت این فریضه‌ی دینی گفت: تاکید قرآن کریم و احادیث بزرگان بیان‌گر نقش تاثیرگذار نماز آن در سعادت و سلامت جسمی و روحی انسان محسوب‌می‌شود.

امیدی درعین‌حال، به سئوال‌های کودکان و نوجوانان پاسخ گفت و به حاضران توصیه‌کرد با مهم‌شمردن مسایل‌دینی، تحصیل‌علم و ورزش، زمینه را برای توفیق هرچه بیش‌تر خود فراهم‌کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخش کوچصفهان شهرستان رشت نیز با برپایی نمایشگاه و اجرای فعالیت‌هایی چون: مسابقه کتاب‌خوانی«گربه ایران من»، معرفی رخدادهای انقلاب اسلامی، خوانش‌شعر، قصه‌گویی، معرفی کتاب‌ با موضوع انقلاب، برپایی کارگاه ادبی و آموزش کاردستی و هم‌چنین، نمایش فیلم و پویانمایی میزبان امام جمعه، مسوولان ، اعضا و دانش‌آموزان مدارس شد.

مرکز فرهنگی هنری کانون لشت‌نشاء نیز با حضور مربیان و اعضای خود در آیین نواختن زنگ‌انقلاب و گلباران گلزار شدا به استقبال فجر انقلاب اسلامی رفت.

فضاسازی مناسب مرکز، برپایی کارگاه‌ ادبی و خوش‌نویسی با عنوان«رنگ و خط در فجر امید»، برگزاری کارگاه آموزش کاردستی«فجر سپید» و نشست آموزشی با موضوع نماز، از برنامه‌های این مرکز فرهنگی هنری درچهل‌ویکمین سال‌گرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی بود.

مرکز فرهنگی هنری کانون منجیل نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی و دعوت از اعضا و دانش‌آموزان مدارس به اجرای فعالیت‌های معرفی‌کتاب و وقایع انقلاب، برپایی کارگاه نوشتن‌خلاق، قصه‌گویی، خوانش‌شعر، اجرای مسابقه کتاب‌محور و اهدای بسته‌های فرهنگی به کودکان و نوجوانان پرداخت.

برپایی نمایشگاه«خیریه و کارآفرینی» و اهدای بخشی از درآمد حاصله از فروش دست‌سازه‌های اعضا و مربیان به کودکان و نوجوانان خانواده‌های کم برخوردار، دیگر برنامه این مرکز فرهنگی هنری در دهه فجر انقلاب اسلامی محسوب‌می‌شد.

کانون پرورش فکری شهرستان لاهیجان ویژه‌برنامه‌های فجرانه خود را با تجلیل از خانواده شهید«رضا فضلی‌شاد» و بهره‌گیری از دیدگاه‌های سازنده مادر این شهید و برپایی نمایشگاه عرصه‌ی محصولات و دست‌سازه‌های مربیان، اعضا و خانواده‌های آنان آغازکرد.

طی این ایام، میوه درخت طرح کتاب‌خوانی  این کانون با عنوان «قدم های طلایی با کتاب و کتاب سازه‌ها» به‌بارنشست و گردهم‌آیی اعضا و اولیا با هدف تبیین اهمیت و جایگاه کتاب و فعالیت‌های کتاب محور در کانون پرورش فکری  و هم‌چنین، آیین تجلیل از اعضای کتاب‌خوان و فعال این مرکز فرهنگی هنری برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =