«ایران پلاک ۴۱» به مقصد مرکز ۳۱ رسید/  کافه کتاب «شازده کوچولو» در مرکز نسیم شهر

مراکز ۳۱ کانون پرورش فکری تهران و مرکز نسیم شهر ویژه برنامه های خود را به مناست دهه فجر اطلاع رسانی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، برنامه های دهه فجر مرکز فرهنگی هنری ۳۱ تحت عنوان «ایران پلاک ۴۱» با شعار شکوه پابرجا با تاکید بر مفاهیم و ضرب المثل ها در قالب فعالیت های متنوع به برنامه های ذیل اختصاص داشت.

- معرفی شخصیت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی از ابعاد مختلفی چون پرداختن به بیوگرافی ایشان، نشان دریافتی ذوالفقار از رهبر معظم، حوزه فعالیت ها، ارتباط عاطفی با کودکان به خصوص فرزندان شهدا و...)

- در ایران پلاک ۴۱،  از اعضا خواسته شد تا داستان های کوتاهی را به کمک ۲۲ کلمه مشخص شده با موضوع انقلاب، خلق کنند . نکته جالب توجه این است که اکثر اعضا با این ۲۲کلمه دلنوشته ای را تقدیم به سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی کردند.

- بینگوی کلمات با محوریت آشنایی اعضا با حکمت های نهج البلاغه، به این صورت بود که ۲۰ کلمه برگرفته از کتاب «نیایش درختان» روی جدول کلمات نوشته و از اعضا خواسته شد کلمات مرتبط با هر ردیف را انتخاب کرده و داخل مربع های خالی جدول بگذارند. در پایان این فرایند باید پس از قرار دادن کلمات کنار یکدیگر جمله ای با معنا شکل بگیرد.  

- معرفی ویژگی انسان ها، اعضا به بررسی ویژگی شخصیت هایی که در شکست رژیم پهلوی و به پیروزی رساندن انقلاب سهم داشتند از نگاه خودشان پرداختند.

-  فکر تو، کتاب نو، کتابسازی اعضا با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی، از اعضا خواسته شد داستانی با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی خلق کرده و آن را در قالب کتاب تصویری ارایه کنند.

- کاردستی تحت عنوان من انقلابی ام، اعضا با اثر انگشت خود و سه رنگ پرچم ایران طرح اثر انگشت را خلق کردند تا از این طریق با آرمان های انقلاب تجدید بیعت کنند.

- طرح ادبی با مفاهیم انقلابی تحت عنوان «شانه های مهربان واژه ها»، با ۱۲مفهوم نظیر با هم بودن، انتخاب، امید، ما می توانیم، همدلی، ایران و... به نیت ۱۲فروردین روز جمهوری اسلامی از اعضا خواسته شد چند جمله در مورد آنها بنویسند.

- در قالب معرفی کتاب «خاطرات بچه های انقلاب» از اعضا خواسته شد با دیدن پانل مربوط اگر تصویری از خاطرات آن دوران در ذهن شان نقش بسته نقاشی کنند، یا  از زبان خودشان هرآنچه دل شان می خواهد برای بچه های آن دوره بنویسند. در نهایت از آنها خواسته شد چنانچه از پدر بزرگ ها و مادربزرگ های خود خاطراتی در مورد آن دوران دارند به این صفحه اضافه کنند .

- در بخش نسل آفتاب با معرفی چند شهید بهمن ۵۷ از اعضا خواسته شد با دیدن پانل مربوطه نظر خود را در مورد شهدای انقلاب در چند خط مکتوب کنند .

همچنین مرکز ۳۱ قصد دارد در تاریخ یکم اسفند جشن انقلاب،  اختتامیه سرود و جشن سه سالگی مرکز ۳۱ برگزار کند.

فعالیتهای مرکز نسیم شهر در دهه فجر

فعالیت های فرهنگی و هنری و ادبی مرکز نسیم شهر با محوریت مفاهیمی چون وحدت ، همدلی و ایثار در ایام دهه فجر اجرا شد.

فضاسازی مرکز، بازید مدارس از مرکز، معرفی شخصیت های ایثارگر، معرفی کتاب های مناسبتی، کارگاه های کاردستی، سفال، خوشنویسی و نقاشی، مسابقه و نقاشی گروهی برای دانش آموزان مدارس، اجرای مسابقه سیری در نهج البلاغه، نمایش انیمیشن های مناسبتی و  مسابقه جمله نویسی من هم می توانم با هدف ایجاد پذیرش مسئولیت در داشتن جامعه ای شاد و شکوفا در اعضا از جمله برنامه های اجرایی در این ایام بود. 

همچنین با همت اعضای نوجوان دختر، کافه کتاب «شازده کوچولو» با هدف افزایش مهارت همدلی و کار گروهی و ترویج فرهنگ مطالعه و اجرای فعالیت های کتاب محور در فضایی متفاوت در این ایام شروع به کار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =