دومین مرکز فراگیر کانون در شاهرود و کتاب‌خانه سیار میامی

دومین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود و یک کتاب‌خانه سیار روستایی در میامی گشایش یافت.

به‌گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرکز فراگیر شاهرود با اعتباری بالغ بر یک‌ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به‌منظور آماده‌سازی فضایی استاندارد و مجهز به ابزارهای سمعی و بصری و هم‌چنین تهیه کتاب‌های صوتی و بریل برای ارایه‌ی بهتر فعالیت‌های کانون به کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، راه‌اندازی شده‌است.

هدف از گشایش مرکز فراگیر، برقراری و رعایت عدالت اجتماعی است تا کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در کنار دیگر هم‌سالان خود این موقعیت را پیدا ‌کنند که در این مرکز از تمامی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی کانون پرورش فکری بهره برند.

در این آیین که نبی‌اله خدابخشی مدیرکل، معاونان اداری‌مالی و فرهنگی، کارشناسان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی شاهرود و بسطام کانون نیز حضور داشتند، برنامه‌هایی مانند تجلیل از پدر دو شهید، سرودخوانی اعضای فراگیر در مدح حضرت امام حسین(ع)، هم‌نوازی موسیقی، اجرای نمایش صحنه‌ای، تجلیل از اعضا و مربیان گروه نمایش «یکی کم است»، بازدید از نمایشگاه آثار اعضای فراگیر و...، اجرا شد.

آیین گشایش دومین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی شکری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، اعضای دارای نیازهای ویژه و دانش‌آموزان دو مدرسه‌ی ارمغان و ایوب، پیش از ظهر روز دوشنبه ۲۱ بهمن‌ ۱۳۹۸ در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری شاهرود برگزار شد.

مراکز فراگیر کانون با تغییر کاربری و مناسب‌سازی کتاب‌خانه‌های فعال کانون، شرایطی را برای حضور اعضای دارای نیازهای ویژه شامل نابینایان، ناشنوایان و کم‌توانان جسمی و حرکتی فراهم می‌کند تا آن‌ها بتوانند در کنار دیگر اعضای کانون از برنامه‌های این مراکز فرهنگی استفاده کنند.

راه‌اندازی مرکز سیار روستایی کانون میامی در محمدآباد

همچنین مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میامی نیز با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان در روستای محمدآباد راه‌اندازی شد.

در این آیین که هم‌زمان با دهه‌ی فجر، با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان، احمد ملایری فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان برگزار شد مدیرکل کانون استان سمنان گفت: مرکز سیار روستایی کانون میامی به‌منظور افزایش سطح پوشش خدمات به نقاط مختلف استان و اولویت‌دادن به مناطق محروم با اعتباری نزدیک به یک‌میلیارد ریال، تجهیز و راه‌اندازی شد.

خدابخشی با اشاره به این‌که مرکز سیار روستایی از تجهیزات متنوع شامل کتاب و انواع سرگرمی برخوردار است، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات امروز بخش کودکان و نوجوانان را نداشتن مطالعه دانست.

مدیرکل کانون استان سمنان، تشویق خانواده‌ها را مهم‌ترین راهکار برای آشتی کودکان برای مطالعه‌ی کتاب عنوان کرد و افزود: نقش خانواده‌ها برای ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه‌ی بیش‌تر بسیار پررنگ است و آن‌ها نیز باید این موضوع را جدی بگیرند.

خدابخشی در پایان تصریح کرد: کارکرد مهم و اصلی کانون پرورش فکری، تقویت کودکان و نوجوانان در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری است و مرکز سیار روستایی می‌تواند مسیر زندگی بهتر را برای آن‌ها فراهم کند.

احمد ملایری فرماندار میامی نیز ضمن تبریک فرا رسیدن چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از مدیرکل کانون استان سمنان و نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کم‌برخوردار در پی اعتلای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، قدردانی کرد.

هم‌چنین امیرحسین آزادی‌وفا معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز روز شنبه ۱۹ بهمن‌ ۱۳۹۸ از واحدهای اداره‌کل، مجتمع و مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک و دو کانون سمنان، مهدی‌شهر و شهمیرزاد بازدید و از نزدیک با مسئولان و مربیان این مراکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =