آشنایی قصه‌گویان البرزی با قصه‌نویسی خلاق

هم‌زمان با برگزاری چهارمین نشست اعضای انجمن قصه‌گویی استان البرز، شرکت‌کنندگان در این نشست با شیوه‌های قصه‌گویی و چگونگی قصه‌نویسی خلاق آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، انجمن قصه‌گویی که به همت مرکز شماره ۴ کانون کرج برگزار می‌شود به ایستگاه چهارم رسید .

طاهره گرمسیری، کارشناس فرهنگی کانون استان که سابقه‌ی طولانی در حوزه‌ی قصه‌گویی، قصه‌نویسی، برگزاری کارگاه‌های قصه و داوری جشنواره‌های قصه‌گویی دارد، تدریس این  جلسه از انجمن را بر عهده داشت.

این مدرس در ابتدا در مورد آماده کردن قصه، توجه به لحن و بیان، شیوه‌های درونی کردن قصه و ارتباط‌گرفتن  قصه‌گو با مخاطب در حین قصه‌گویی صحبت کرده و در ادامه  پاورپوینتی از  توصیه‌هایی در همین زمینه‌ها برای علاقه‌مندان به قصه و قصه‌گویی پخش و چند کتاب مناسب در این زمینه نیز به حاضران معرفی کرد.

 برگزاری کارگاه عملی نوشتن خلاق

اعضای شرکت کننده در این انجمن در قالب گروه‌های چهار نفره،‌ با نوشتن کلمات و جابه‌جایی آن‌ها هر کدام با   یک داستان کوتاه مناسب برای قصه‌گویی نوشتند.

اجرای قصه‌گویی

در پایان این نشست نیز شرکت‌کنندگان در بخش ۹۰ ثانیه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی قصه‌های خود را با توجه به کارگاه برگزار شده و نکات مطرح شده برای حاضران اجرا کردند.

لازم به توضیح است که جلسات انجمن قصه‌گویی استان البرز که مسوولیت آن را لیلی همتی قهوه، مربی مسوول مرکز شماره ۴ کانون کرج بر عهده دارد، ماهی یک بار و با حضور اعضای انجمن و علاقه‌مندان به این هنر در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود وچهارمین جلسه این انجمن پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه۹۸ در مرکز شماره ۴ کانون پرورش قکری کودکان و نوجوانان استان البرز برگزار شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه‌ی عضویت در این انجمن و شرکت در این نشست‌ها می‌توانند با شماره ۰۲۶۳۴۵۷۳۲۴۴ تماس گرفته و یا به  به نشانی کرج، حصارک بالا، روبروی خدمات شهرداری منطقه ۶، مرکز شماره ۴ کانون کرج،مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =