مرکز فرهنگی‌هنری کانون «لالجین» گشایش یافت

هم‌زمان با جشن‌های سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی درهای مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان لالجین استان همدان به روی بچه‌ها گشوده شد.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار است در آینده به صورت کامل تجهیز و به یک مرکز تخصصی سفال کودک و نوجوان در شهر لالجین استان همدان تبدیل شود.

مرکز کانون لالجین در دو طبقه با زیربنای بیش از ۴۵۰ مترمربع ساخته و راه‌اندازی شده است تا در حال حاضر کودکان و نوجوانان شهر جهانی سفال بتوانند از خدمات فرهنگی‌هنری کانون در این فضا بهره‌مند شوند و در آینده نزدیک با قول مساعد مسوولان استانی و شهری، امکانات و تجهیزات سفال‌گری خریداری خواهد شد تا این مرکز کانون به عنوان مرکز تخصصی سفال در استان همدان به کودکان و نوجوانان علاقه‌مند خدمات ارایه کند.

شهر لالجین یکی از قطب‌های گردشگری استان همدان و به عنوان مرکز سفال و سرامیک در خاورمیانه در بخش لالجین شهرستان بهار واقع شده‌است و اعضای شورای جهانی صنایع دستی، در بازدید اردیبهشت سال ۱۳۹۵ از این شهر، آن را به عنوان شهر جهانی سفال معرفی کردند.

گفتنی است کلنگ ساخت مرکز کانون لالجین سال ۱۳۸۷ به زمین زده شده است و کار ساخت آن به اداره نوسازی مدارس سپرده شد که به دلایل مختلف ۱۱ سال به طول انجامید و سرانجام امسال هم‌زمان با دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید.

بهناز ضرابی‌زاده مدیرکل کانون استان همدان در آیین آغاز فعالیت این مرکز گفت: اگرچه مرکز کانون لالجین امروز  گشایش یافت اما تا رسیدن به یک مرکز ایده‌آل و مطلوب نیاز به تجهیزات و امکانات زیادی دارد، که بدون کمک مسئولان شهرستان این امر میسر نمی‌شود.

احسان قنبری فرماندار شهرستان بهار نیز از حضور در کانون ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم در بودجه‌ی سال ۱۳۹۹ اعتباراتی را برای تجهیز این مرکز فرهنگی‌هنری اختصاص دهیم.

مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لالجین همدان روز ۲۰ بهمن با حضور مسوولان استانی و شهری گشایش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =