کد خبر: 296023
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
اهدای 10 هزار جلد کتاب به مدارس روستاهای کردستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت:در سالهای گذشته در قالب طرح‌های مختلف و در سال 98 در قالب پیک امید و در راستای توسعه کتابخانه‌های مدارس مناطق محروم، بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب به این کتابخانه‌ها اهدا شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، سهیلا شیخی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان تنها کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در کشور فعالیت می کند که در این راستا 10هزار جلد کتاب در ۵۰ کتابخانه روستایی استان و کتابخانه‌های مدارس مناطق حاشیه شهر سنندج برای تجهیز کتابخانه های مدارس اهدا گردید.

شیخی خاطر نشان ساخت: تعداد 300 جلد کتاب به کتابخانه مشارکتی روستای باباریز و 100 جلد به مدرسه ابتدایی بنا به درخواست کتابخانه مشارکتی مردمی روستا و بخشدار بخش مرکزی سنندج در قالب پیک امید به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی اهدا شد.

وی با بیان اینکه مهمترین طرحی که در آن طرح اهدای کتاب اجرا شده پیک امید است افزود: پیک امید امسال برای اولین بار در این استان در راستای بهره‌مندی کودکان  و نوجوانان مناطق محروم از فعالیت های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری شروع به فعالیت کرده است که این کتابها امسال در همین قالب اهدا شده است.

شیخی یاد آور شد:در این راستا کتابخانه‌های مدارس روستاهای باباریز، دوشان، آساوله، ژان، قشلاق، دویسه، گزان علیا، باینجوب، اورامان، قلیان، اویهنگ، رمشت و سراب قامیش از این کتاب‌های اهدای بهره‌مند شدند.

مدیر کل کانون استان کردستان در ادامه گفت:کتابهای اهدایی با موضوعات کودک و نوجوان، رمان، علمی ، داستان ، کاردستی ،شعر، تاریخ ،هنر و دینی می باشد که به جهت استفاده مدارس اهدا شده است.

وی در پایان عنوان کرد: سالهاست طرح اهدا کتاب های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به طور گسترده در استان انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =