کد خبر: 296044
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
بازدید 897
برگزاری یادمان مرحومه شهناز اشکانی

باتوجه به درگذشت شهناز اشکانی اولین مدیر کانون بوشهر، یادمانی از دوره کاری ایشان روز دوشنبه ۲۸ بهمن ساعت ۹ الی ۱۱ در سالن آفرینش های مرکز ۲ بوشهر برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ، این مراسم با قرائت زیارت عاشورا توسط پیشکسوت و بازنشسته کانون محمدحسن نکیسا آغاز شد، ایشان از همکاران دوران مرحومه شهناز اشکانی بوده و خلاصه ای از عملکرد ۳۰ سال خدمت صادقانه ایشان از سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۵ در کانون را بیان نمودند.

سمیه رسولی مدیرکل کانون استان بوشهر، ضمن عرض تسلیت درگذشت بانو شهناز اشکانی ایشان را مادر کانون در استان بوشهر نامیدند و با بیان خاطراتی از سخت کوشی، نظم و مهربانی ایشان، بیان داشتند: چه زمانی که ایشان در پست مدیریت کانون بودند و چه زمانی که بازنشسته شده بودند همواره مربی، معلم، مشوق و مشاور همه مربیان بودند. ایشان نقش خانم اشکانی را در تربیت مربیان موفق را نقشی پر اهمیت دانستند و ضمن اشاره به تلاش ایشان برای ارتقاء سطح کمی و کیفی کانون در استان و کشور با قرائت شعر از نظر پنهان از دل نیستی، بیان داشتند که یاد و نام و سابقه خدمات ایشان برای کودکان و نوجوانان این استان همواره باقی و ماناست.

سعید زرین فر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با بیان خصلت های خوب ایشان درگذشت خانم شهناز اشکانی را به خانواده، کانون تسلیت گفتند. زرین فر ضمن قدردانی از مجموعه کانون در پاسداشت یاد و نام شهناز اشکانی بیان داشتند سه مشخصه ای که عزیزان کانون دارند مهم ترین آن تخصصی بودن، دوم علاقه و انگیزه و سوم براساس همان علاقه و انگیزه پرکاری و تلاش آنهاست. در دوره ی مدیریت سرکار خانم اشکانی ایشان کانون را تحکیم، توسعه دادند و جایگاه کانون را در استان بوشهر ارتقاء بخشیدند. خود در کنار همکاران تلاش  و نیروسازی می کردند و بخشی از موفقیت های ایشان بخاطر این رویه ای که داشتند بود.

علی هوشمند شاعر، ناشر و فعال رسانه‌ای بوشهر، از اعضاء پیشین کانون در بیانات خود ضمن اشاره به خاطره ها و خدمات ایشان به بیان تاثیرگذاری که کانون در سرنوشت حرفه ای خود پرداخت و گفت : کانون نقش بسزایی در آشنایی من با دنیای ادبیات، کلمات، شعر و داستان داشت و موفقیت های امروزم را مدیون کانون می دانم.

وی افزود: ارتقای سطح سواد ادبی خود را مدیون مربیان خود آقای محمدحسن نکیسا و شهناز اشکانی می دانم و تا امروز این رابطه شاگرد و استادی را با مجموعه کانون حفظ کرده ام.

غلامعلی قادریان، مدیرکل اسبق کانون استان بوشهر تشکر از مدیرکل حاضر کانون از برگزاری این یادمان و تشکر از زحمات و نیروهای خوبی که آن مرحومه تربیت کردند. یادی کردند از موفقیت هایی که آن دوره با همه ی کمبودها و سختی هایی که وجود داشت به دست آمد و زحمات مدیر مرحومه ی کانون را در تربیت مربیان و مدیران موفق ارج نهادند.

همچنین در بخش آخر برنامه فرزند مرحومه بانو اشکانی پشت تریبون حاضر شد و ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از بالاترین سطح مدیریتی تا استانی برای برگزاری یادمان «در سوگ یک لبخند» اذعان داشت که مادر من مادر همه ی بچه های کانون بود و روزی نبود که بی یاد کانون سپری کند حتی در زمان بازنشستگی ایشان ضمن اشاره به سختی هایی که مادرش در زمان مدیریت خود در کانون کشیده بود تا بتواند مراکز جدیدی برای بچه ها در شهرستان های مختلف راه اندازی کند بیان داشت مادرم همه ی بچه های این استان را دوست داشت گاهی بیشتر از خودِ ما که بچه اش بودیم.

در پایان این یادمان حاضرین در نشست آرزوی صبر و شکیبانی برای خانواده ایشان و برای روح پاک ایشان درود و فاتحه فرستادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =