کد خبر: 296057
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
بازدید 163
کارآفرینی یک مهارت است

مدیر کل کانون فارس در مراسم گشایش نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات دانشجویی در دانشگاه شیراز، کارآفرینی را یک مهارت دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، زهرا افتخاری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس که در آیین گشایش «دومین نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات دانشجویی چرتکه ۲» سخن می‌گفت بر ضرورت توجه به بحث کارآفرینی در سنین کودکی و نوجوانی اشاره کرد و گفت: مهم‌تر از امکانات مادی برای کودکان و نوجوانان، آموختن مهارت‌هایی است که کودکان برای زندگی شاد، با اعتماد به نفس و ماجراجویانه چه در کودکی و چه بعدها در بزرگ‌سالی به آن‌ها نیاز دارند. کارآفرینی دربرگیرنده مهارت‌هایی است که افراد در هر سن و سالی برای موفقیت در این دنیای همواره در حال تغییر به آن‌ احتیاج دارند.

مدیر کل کانون فاری اضافه کرد: کارآفرینی مهارت است. مهارت نیز آموختنی است. کارآفرینی یک ذهنیت است و چه زمانی بهتر از کودکی و نوجوانی برای ایجاد این ذهنیت؟ 

پس برای اجرای ایده‌های کودکان ونوجوانان در کنارشان باشید تا بیاموزند. وی از دانشگاه شیراز خواست تا این مفاهیم را با انعقاد تفاهم‌نامه با کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به کودکان و دانش‌آموزان آموزش دهند.

او آموزش مهارت‌های زندگی، مفاهیم کارآفرینی و تغییر نگرش افراد در خصوص اشتغال را از جمله مواردی دانست که با همکاری میان دانشگاه، کانون و آموزش و پرورش ایجاد می‌شود.

این نمایشگاه تا ۴ اسفند ماه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در محوطه مقابل معاونت دانشجویی واقع در پردیس ارم دانشگاه شیراز پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =