کد خبر: 296070
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
بازدید 190
ویژه برنامه « بریل خوانی» در خرم آباد برگزارشد

ویژه برنامه « بریل خوانی» به همت مربیان مرکز شماره4 و مرکز فراگیر خرم آباد در مدرسه تربیت خرم آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، ویژه برنامه « بریل خوانی» به همت مربیان مرکز شماره4 و مرکز فراگیر خرم آباد برگزار شد.
براساس این گزارش: ویژه برنامه«بریل خوانی» با حضور مربیان کانون در مدرسه تربیت خرم آباد و با شرکت دانش آموزان نابینا و کم بینا که توانایی خوانش خط بریل را داشتند در حالی برگزارشد که در این ویژه برنامه طی برگزاری مسابقه روخوانی کتابهای بریل توسط دانش آموزان روشندل از همه این دانش آموزان با اهدا جوایز تقدیربه عمل آمد.
دراین مراسم مربیان مرکز ۴ خرم آباد به معرفی کتابها و مجلات بریل مرکز پرداختند و مسابقه هایی به صورت پرسش وپاسخ انجام دادند.
محمد جوادمحمدی مدیرکل کانون لرستان نیز در این خصوص گفت: مرکز فراگیر خرم آباد در سال 1395 با حدود 20عضو افتتاح شد و در حال حاضر بیش از ۸۱ عضو دارد و فعالیتهای فرهنگی هنری و ادبی در کنار امانت کتاب برای این اعضا ارائه می شود
وی افزود: درر این مرکز علاوه بر امکانات موجود برای اعضا، امکانات خاصی نیز برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه که دچار آسیب‌های بینایی، شنوایی یا جسمی، حرکتی هستند، در نظر گرفته شده است تا این افراد نیز بتوانند در کنار سایر همسالان خود از امکانات و برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون، استفاده کنند.
محمدی اضافه کرد: مرکزفراگیر کانون استان، کتاب‌هایی با خط بریل، کتاب‌های گویا و برنامه‌های نرم‌افزاری و دستگاه‌های بزرگ‌نما و سایر لوازم مورد نیاز برای آنان در نظر گرفته شده .
گفتنی است: عنوان فراگیر که برای این منظور خاص در برخی مراکز کانون پرورش فکری استفاده می شود به این معناست که همه کودکان و نوجوانان با هر شرایطی بتوانند همراه هم در فعالیتهای مرکز شرکت کنند. ضمن اینکه در این مراکز، فعالیتهای هنری، فرهنگی و ادبی مانند سایر مراکز با رعایت استانداردها و متناسب با توانایی مخاطب انجام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =