رعایت مولفه‌های تولید در خلق قصه‌های کانونی، امری اجتناب ناپذیر است

کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری گلستان با برگزاری نشست‌ هم‌اندیشی، مرحله استانی و منطقه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را نقد و بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، نشست هم‌اندیشی،تحلیل و بررسی نقاط قوت و ضعف مرحله استانی و منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی با هدف بهبود کیفیت فعالیت قصه‌گویی در کانون گلستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی‌اجرایی، کارشناسان و مربیان مراکز فرهنگی هنری استان همراه بود، مریم آریافر کارشناس فرهنگی و رابط جشنواره قصه گویی کانون گلستان به ارائه نقاط قوت و ضعف این جشنواره در قالب پاورپوینت پرداخت.

مسوول انجمن قصه‌گویی کانون گلستان همچنین شناسایی توانایی‌های فردی را مهم خوانده و بر ضرورت خودارزیابی تاکید کرد.

 در ادامه مربیان مراکز نظرهای خود را در خصوص قصه‌ها بیان کرده و پیشنهادهایی برای حضور تاثیرگذار در جشنواره‌ قصه‌گویی سال آینده ارائه دادند که از آن جمله می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی بیشتر برای علاقه‌مندان، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با حضور قصه‌گویان پیش از آغاز جشنواره‌ها، تمرکز بیشتر قصه‌گویان در انتخاب قصه‌ها و پرداخت صحیح قصه از سوی آنان اشاره کرد.

همچنین محبوبه رجب نسب، مدیرکل کانون گلستان نیز در سخنانی قصه‌گویی را یک فعالیت مهم و اثرگذار دانست و اظهار داشت: به فعالیت قصه‌گویی نباید تنها به‌عنوان یک فعالیت جشنواره‌ای به آن نگاه شود، بلکه باید در تمام ایام سال این مهم مورد توجه قرار گرفته شود.

او با اشاره به اینکه قصه یک محصول فرهنگی است، بیان کرد: همانگونه که بروزرسانی و توجه به ذائقه مشتری و عرضه متوازن، متعادل و رقابت سالم یکی از مولفه‌های تولید محسوب می‌شود، باید در تولید محصولات فرهنگی هنری نیز یه این مولفه‌ها توجه جدی شود، چرا که رعایت شاخصه‌های تولید در محصولات فرهنگی هنری کانون امری اجتناب ناپذیر است.

در پایان این نشست از مربیان و شرکت کنندگان در جشنواره‌های هفته پژوهش، مسابقات کتاب‌خوانی، برگزیدگان طرح‌های کتاب‌خوانی و... تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =