خانه‌موزه جلیلی؛ فرصت آشنایی کودکان کرمانشاهی با تاریخ گذشتگان

در خانه موزه جلیلی کانون پرورش فکری کرمانشاه، کودکان و نوجوانان کرمانشاهی با آداب و رسوم کهن مردم کرمانشاه آشنا می‌شوند و در حیاط آن نیز مشاغل قدیمی کرمانشاه، بازسازی شده و به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۱۰ کانون پرورش فکری شهر کرمانشاه که خانه‌موزه جلیلی نیز در آن قرار دارد،  از مراکزی است که علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، موزه مردم‌شناسی و مشاهیر استان کرمانشاه نیز در آن فعالیت دارد.

بر همین اساس، این اثر تارخی مربوط به دوره قاجار است و به شماره ۳۰۲۴ ثبت ملی شده است.

خانه تاریخی جلیلی از سال‌ها پیش در اختیار کانون بود و مرکز شماره ۱۰ کانون نیز در داخل آن قرار دارد، خانه‌ای که در سطحی محدودتر به معرفی آداب و رسوم فرهنگی مردم کرمانشاه می‌پرداخت اما اکنون با بازسازی، ایجاد تغییرات هنری و اضافه کردن نمادها و اشیای تاریخی، افزایش امکانات و آثار هنری و گسترش فعالیت‌ها و باز شدن درهای آن به روی عموم مردم، از این قابلیت برخوردار شده است که بازدیدکنندگان حتی گردشگران داخلی و خارجی نیز به داخل این مجموعه بیایند و از آن دیدن کنند.

در این خانه موزه، کودکان و نوجوانان کرمانشاهی با آداب و رسوم کهن مردم کرمانشاه آشنا می‌شوند و در حیاط آن نیز مشاغل قدیمی کرمانشاه، بازسازی شده و به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

در طبقه دوم این بنا نیز بافت خانه‌های قدیمی کرمانشاه با وسایل قدیمی تزئین شده است.

کودکان، نوجوانان و علاقه‌مندان می توانند از فضای درونی این خانه موزه که شامل تصاویر و ماکت بناها و مشاهیر کرمانشاه است، بازدید کنند.

خانه‌موزه جلیلی کانون پرورش فکری کرمانشاه، در میدان جلیلی، خیابان ۱۲ متری واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =