«کتاب‌های ما را بخوانید» به بخش نمایش کتابخانه‌ای جشنواره هنرهای نمایشی راه یافت

ایده نمایش «کتاب‌های ما را بخوانید» به کارگردانی مریم جهانشاهی مربی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری عنبرآباد به هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه یافت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، طرح و ایده«کتاب‌های ما را بخوانید» از مریم جهانشاهی مربی مسئول امور فرهنگی و هنری کانون عنبرآباد بین ۱۳ اثر برگزیده بخش نمایش کتاب‌خانه‌ای هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

این درحالی است که، این طرح از بین ۲۸۹ ایده که از ۱۶ استان کشور به دبیرخانه ارسال شده بود و با داوری داوود کیانیان، فائزه فیض، فرزاد زیدی‌نژاد و آناهیتا غنی‌زاده بین ۱۳ اثر برگزیده در مرحله نخست قرار گرفت.

همچنین این آثار از سوی اساتید نمایش کتاب‌خانه‌ای، مشاوره‌ی تخصصی خواهند گرفت و پس از مشاوره به مرحله داوری اصلی راه خواهند یافت. در پایان در مرحله‌ی کشوری جشنواره، از بین این آثار سه اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی خواهند شد.

بر همین اساس، نمایش کتابخانه‌ای‌ فعالیتی است گروهی و عضو محور که در یک بازه زمانی کوتاه (نیم روزه) با ارائه طرح و ایده اعضا یا مربی هدایت‌گر با استفاده از بازی‌های نمایشی، نمایش خلاق و تئاتر بی‌چیز(بدون آکسسوار و امکانات صحنه‌ای و لباس با کمترین امکانات) و با بهره‌گیری از بازی، نقش‌پذیری و با عروسک‌های ساده و خلاق ساخته شده از سوی گروه اجرایی، جهت کشف استعداد اعضای کانون در یک جلسه اجرا می‌شود.
مرحله کشوری هجدهمین دوره از جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۲۶ تا ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ در اهواز برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =