گزارشی از روند افتتاح کتابخانه انجمن ادبی آفرینش در کانون اردبیل

کتابخانه تخصصی انجمن ادبی آفرینش مراکز پنج‌گانه کانون پرورش فکری اردبیل هم‌زمان با هفته کتاب‌وکتاب‌خوانی در آبان ماه سال ۱۳۹۸ افتتاح شد.

آیین افتتاح کتابخانه تخصصی انجمن ادبی آفرینش مراکز پنج‌گانه کانون پرورش فکری اردبیل با حضور محمود مهدوی نویسنده رمان نوجوان «برادرخوانده»، رحمان مجرد معاون حوزه هنری استان اردبیل و نیز جمعی از داستان نویسان استان و اعضا ادبی انجمن در حاشیه برنامه «دیدار آشنا» برگزار شد.

این کتابخانه با حمایت واحد آفرینش‌های ادبی باهدف معرفی الگوهای مناسب و برجسته ادبی به اعضا انجمن و نیز امکان مطالعه و بررسی  جریان‌های روز ادبی، آشنایی با بزرگان ادبیات و آثار آنان در دو گونه شعر و داستان در سال ۱۳۹۷تشکیل و راه‌اندازی شده بود.

بر اساس این گزارش، پس از تعیین مرکز شماره ۵ کانون اردبیل به عنوان مکان مشخص و ثابت جهت برگزاری نشست‌های انجمن ادبی، کتابخانه به این محل انتقال داد شد. به دنبال این اقدام، واحد آفرینش‌های ادبی درخواست خود مبنی بر تجهیز کتابخانه انجمن را مطرح نمود.  

سرانجام  پس از پیگیری‌های مکرر و حمایت زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان، موفق به انتقال کتاب‌های فاخر و نفیس  شعر و داستان پژوهشکده کانون اردبیل و نیز دریافت کتاب‌های مناسب از نهاد کتابخانه‌های عمومی به تعداد ۶۵ جلد کتاب شد.

گفتنی است، کتابخانه انجمن‌های ادبی پس از آماده سازی و ثبت کتاب‌های اهدایی در سامانه مخصوص  وارد چرخه امانت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =