حقوق و دستمزد کارکنان کانون افزایش می‌یابد

با صدور احکام جدید کارگزینی، امتیازهای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری تا ۵۰ درصد شامل کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیرحسین آزادی‌وفا معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در این زمینه با استناد به بخشنامه جدید معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، از آغاز صدور احکام کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی کانون برای اعمال این امتیاز طی روزهای آینده خبر داد و گفت که اجرای آن به ابتدای سال ۱۳۹۹ موکول خواهد شد.

وی در این زمینه یادآور شد کانون یک شرکت دولتی است و باید منابع مالی خود را از محل درآمدهایش تامین کند و با توجه به پرداختی‌های  پایان سال به کارکنان از جمله پاداش ۱۵ روزه مصوب مجمع عمومی، امکان اجرای این قانون در سال ۱۳۹۸ وجود نداشت.

بر اساس این قانون که روز ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ با امضای محمد باقر نوبخت معاون ریس‌جمهوری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، منابع مورد نیاز برای اجرای این بخشنامه در سال ۱۳۹۹ باید از محل اعتبارات هزینه‌ای مصوب دستگاه‌های اجرایی، با تأکید بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و درآمدهای حاصل از فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد، با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و هم‌چنین سایر موارد پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین ‌شود.

آزادی‌وفا در این زمینه توضیح داد: با ابلاغ این بخشنامه، آقای فاضل نظری مدیرعامل کانون تاکید کردند به هر طریقی که می‌شود باید منابع برای افزایش این امتیازها تأمین و این بخشنامه عملیاتی شود. نکته قابل تامل این است که با اجرای این بخشنامه، دریافتی‌های همه همکاران رشد قابل توجهی خواهد داشت اگرچه ممکن است روی میزان پرداخت پاداش و اضافه‌کاری‌ها در سال آینده تاثیر بگذارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون با بیان این که ما مدت‌هاست دنبال این بودیم راه‌کارهایی برای افزایش پرداخت به کارکنان کانون پیدا کنیم و اجرای این بخشنامه در سال آینده حدود ۵۰میلیارد تومان برای کانون باز مالی دارد، تصریح کرد: در نهایت ممکن است با توجه به محدویت‌های منابع درآمدی سال سختی را  در پیش رو داشته باشیم اما این اتفاق را یک حرکت ماندگار و غیرقابل تغییر می‌دانیم که در سال‌های آینده در حکم همکاران باقی خواهد ماند.  

او اضافه کرد: بی‌تردید عدالت در این پرداخت‌ها بیش از آن پرداخت اضافه‌کاری و پرداخت‌های رفاهی و غیر مستمر به ویژه برای بسیاری از همکاران استانی و مربیان کانون است چراکه به همه تعلق می‌گیرد و در نهایت با این فرض که ساعت پرداخت اضافه‌کاری‌ها مثلا از ١٠٠ ساعت به ۵۰ ساعت برسد، باید توجه کنیم مبلغ این اضافه‌کار بسیار بالا رفته است.

وی در همین حال توضیح داد با توجه به این که بر اساس صراحت بخشنامه و حتی رایزنی‌هایی که با وزارت آموزش و پرورش داشتیم متاسفانه این امتیاز به همکاران شرکتی و پاره‌وقت کانون تعلق نمی‌گیرد چرا که آن‌ها از نظر سازمان امور اداری و استخدامی دارای  حکم اداری نیستند اما کانون تلاش می‌کند در سال آینده به همین نسبت افزایش‌هایی را در پرداخت به این گروه از همکاران در نظر بگیرد.

خبر دوم معاون توسعه و مدیریت منابع کانون، تغییر دوباره فرم قرارداد همکاران قراردادی و صدور احکام جدید برای آن‌ها مانند کارکنان رسمی و پیمانی بود.

آزادی‌وفا در این زمینه یادآوری کرد سازمان امور اداری و استخدامی در سال گذشته دستگاه‌ها را موظف کرد که قراردادهای کار معین را با فرم جدیدی صادر کنند که این مساله البته باعث نگرانی‌هایی در همکاران قراردادی شد اما این سازمان دوباره احکام سال گذشته را که شبیه احکام رسمی‌هاست تایید کرده و در حال صدور این احکام نیز هستیم که بر اساس آن سنوات خدمت، سابقه، پست‌سازمانی و مزایایی مانند حق شغل و شاغل - هم‌چون حکم‌های کارکنان رسمی و پیمانی - در این احکام درج می‌شود.

سومین خبر معاون توسعه و مدیریت منابع کانون به اعطای مزایای مناطق مرزی به همکاران کانون بر اساس بخشنامه جدید وزارت آموزش و پرورش اختصاص داشت.

او در این زمینه نیز توضیح داد: ما با ابلاغ اصلاحیه وزارت کشور در تعیین مصداق‌های مناطق مرزی که نسبت به گذشته تغییراتی داشت و مناطق و استان‌های بیشتری را شامل می‌شود احکام همکاران را صادر کردیم که تلاش می‌کنیم این افزایش در ماه جاری به حساب این همکاران در شهرها حتی روستاهای این استان‌ها واریز شود.

در این بخشنامه استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازنداران و گلستان مشمول اجرای این بخشنامه هستند اما جزییات تعیین مصداق‌ها بر اساس هر استان جداگانه در این بخشنامه اعلام شده است.

آزادی‌وفا در پاسخ به سوالی درباره‌ی نتیجه پیگیری‌های صورت‌گرفته برای حل مشکل تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی و پاره‌وقت، از رایزنی‌ها ملاقات‌های حضوری و نامه‌نگاری‌های گسترده مسئولان کانون با وزیر و مسئولان آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: با توجه به مشکلاتی که در چارت و پست‌های سازمانی کانون از گذشته وجود دارد متاسفانه مسئولان سازمان امور اداری و استخدامی کشور با هیچ‌گونه افزایش نیرو و تبدیل وضعیت کارکنان کانون موافقت نمی‌کنند اما اسامی این همکاران را در اختیار وزارت گذاشته‌ایم تا دست‌کم مجوز شرکت آن‌ها را در آزمون‌های استخدامی صادر کنند.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در عین حال اظهار امیدواری کرد که قانون خدمات کشوری - که هم‌اکنون در مجلس و در کمیسیونی تخصصی در حال بررسی است - به تصویب نمایندگان مردم برسد تا ما بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های آن قانون، مشکل جذب همکاران را تا حدودی حل کنیم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که چرا قانون رتبه‌بندی معلمان شامل حال کارکنان و مربیان کانون نشد توضیح داد: مسئولان وزارت آموزش و پرورش به صراحت به ما گفتند این قانون فقط شامل حال معلمان می‌شود و در آن نامی از کانون برده نشده است در این زمینه در حال پیگیری هستیم تا از مجلس اصلاحیه‌ای دریافت کنیم که در آن نام کانون نیز آورده شود، درخواستی که هنوز با آن موافقت نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =